Pojďme si společně připomenout akční hru s otevřeným světem zasazenou do Honkongu. Hra vyšla v roce 2012 a dovede příjemně bavit i dnes. Navíc na tuto hru před nedávnem fanoušci vydali českou lokalizaci.

menu hry s nainstlovanou lokalizací

Ve hře se ocitnete v kůži policejního důstojníka, který se po 15 letech vrací do rodného Hongkongu, aby se v přestrojení pomohl zničit zločinecké triády, které svádějí nelítostný boj o území nejen s policií, ale také sami mezi sebou. Pro dosažení svého cíle tak musíte začít pěkně od začátku. Z pozice pěšáka si pomalu získat respekt a dostat se tak pomalu k důležitým vůdcům jednotlivých triád.

Čeká tak na Vás krásné ztvárnění Honkongu, ve kterém září neonové nápisy, na ulicích se prochází spousty místních obyvatel, ulice jsou plné stánků s občerstvením, na cestách, kde se jezdí po levé straně se pohybuje nemalý počet různorodých vozidel. I když je herní mapa relativně malá, oproti jiným sandboxovým hrám je zdejší svět ztvárněn neuvěřitelně precizně a detailně.

probíhající boj

Hodně povedeně dle mého názoru jsou zde realizovány jednotlivé souboje. Ať už bojujete s pouliční bandou nebo v průběhu jednotlivých misí je zde kladen důraz na boj beze zbraně. Podobně jako například v Batmenovi na Vás útočí najednou vždy jen jediný nepřítel, se kterým bojujete pomocí jednotlivých komb. I když je zde kladen na boj beze zbraně, přeci jen zde naleznete i nemalý arzenál, jako je například nůž, mačetu, pistol, brokovnici atd.

herní prostředí sice není jevětší ale rozhodě je velmi pěkně zpracováno

Hra obsahuje 27 příběhových misí . Dále na herní mapě, tak jak tomu bývá zvykem, naleznete další spoustu aktivit, které můžete, ale nemusíte plnit. Můžete se tak například účastnit závodu v ulicích, jejíž vítězstvím získáte nejen respekt, ale také možnost koupit auta u překupníka. Hledáte po světě malé svatině, u kterých si pokloněním, povyšujete zdraví. Můžete plnit různé náhodné mise po městě, kde můžete pomoct odvést překupníka před nebo zachránit uzamčenou slečnu z kufru volně zaparkovaného auta. Nebo si zajít do baru a pomocí mini hry si zazpívat karaoke či si zajet vsadit na kohoutí zápasy.

objevováním těchto míst si zvišujete život vaší postavy

Vaší postavu lze vylepšovat v průběhu hry několika možnostmi. Prvním způsobem je vylepšovaní zdraví, to se provádí navštěvováním zmíněných poutních míst. Každé páté místo Vám přidá 10% zdraví. Další možností je nalezení speciálních sošek, které byly odcizeny ze sbírky mistra bojových umění. Po nalezení sošky a navrácení mistrovi, získáte možnost odemčení bojových komb.

postup reputace při dokončení mise.

Dále je zde reputace. Ta je dvojí. Jedna pro policejní složky, kterou si vylepšujete při plnění příběhových misí nebo plněním vedlejších úkolu. A poté je zde reputace u odvrácené strany. Ta se vylepšuje podobně jako policejní pomocí příběhových misí nebo plnění vedlejších úkolů. Obě tyto reputace přidávají zajímavé odměny, jako je například možnost rychlejšího úniku policejního hledání nebo vlastní řidič, který Vám přistaví auto na zavolání.

odemikání pomocí reputace

Ke hře je možné koupit i množství rozšíření, které přidávají například nějaké auta další závody či další drobnosti, ale také dvě v celku povedené datadisky, které rozšiřují příběh. Tím prvním je rok draka, který se dějem odehrává po hlavní hře. Hlavní zápletkou je oslava nového roku. Místní fanatik si totiž příchod nového roku vyložil jako ideální čas na nastolení konce světa a po celém městě tak nechal rozmístit výbušniny. Vaším úkolem je vypátrat hlavu celého podniku a jeho plány na zničení celého města překazit.

demon z podsvěti z dlc Noční můra v North pointu

Druhým příběhovým rozšířením je Noční můra v North pointu. Během cesty z kina vyskočí démon z podsvětí a unese vaší přítelkyni. Nezbývá než se ji vydat zachránit a v potemnělé atmosféře porazit démona a poslat jej zpět do země mrtvých.

Plusy

• Originální příběh
  • Zajímavé pojetí policejní a zločinecké reputace