Pokud chcete k autu připojit vozík, musí auto mít tažné zařízení. Lidově řečeno musí mít kouli. Jedná se vlastně o velice pevný kus železa, pevně připojený k nosné části karoserie a elektrické zásuvky, pomocí niž vozík nebo připojené zařízení propojíte s autem a tím zapojíte na vozík světla, blinkry a brzdu.
Většina dnešních aut v základní výbavě tažné zařízení nemá a je nutno pro připojení vozíku jej do auta dodatečně namontovat. Výrobci aut s tím však počítají a proto bývá karoserie připravena. Aby pozdější servis měl s montáží co nejméně práce.
Jako první z auta bracha demontoval zadní
nárazník.
Originální výstuha zadního nárazníku je při montáži tažného již
navíc a je nutné ji tedy odstranit.
Do prázdných míst po starém nosníku přesně zapadne tažní zařízení.
V karoserii jsou již připraveny i všechny díry pro pevnostní šrouby, takže se nemusí nic extra připravovat. Po instalaci nosné konstrukce, je nutné připojit elektrickou zásuvku.
Kabely se dají připojit pomocí svorek, dodávaných s elektrikou k tažnému. Bratr těmto svorkám ovšem nevěří a tak při instalaci každý kabel odizoluje a pájkou spájí k originálnímu kabelu. Není tak zúžený samotný kabel a ani nedochází tak často k poruchám na spojení s kabely.
Po instalaci kabeláže již stačí pouze zapojení zkontrolovat. Instalace je hotová a následuje to méně zajímavé a to papírování. Hned po instalaci je nutné zajet na STK a nechat si vystavit doklad o správné instalaci a funkčnosti tažného zařízení. S protokolem je nutné vydat se na místní odbor dopravy a nechat si tažné zařízení napsat do technického průkazu.
Všechno jsem stihl dnes a tak za pár hodin a několika úporných minutách na úřadech, je všechno v pořádku zařízeno a již stačí připojit vozík a jezdit.
Ceny za papírování
290 kč / STK kontrolní protokol o montáži
50 kč Poplatek na dopravním inspektorátu
Mohlo by vás zajímat
sokorka
2012-06-13 16:13:19hurá :-)
kečut
2013-04-03 20:37:32Diky za tento článek. Chci se jenom zeptat, sám si namontuji starší originální tažné zařízení, ke kterému nemám žádný typový list, a na STK mi vystaví kontrolní protokol, se kterým budu moci tažné přihlásit?
Ijacek.007
2013-04-03 21:43:28no alespoň tak to bylo u mě pokud ale vím každý dopravní inspektorát to porovnává podle sebe. u toho mého to proslo bez problému schválně napiš jak dopadneš ty.
Cvrček
2013-04-20 14:28:23Ahoj,zaujal mě tento tvůj článek.Docela by mě zajímalo, jaké tažné zařízení jsi použil. Zvažuji koupi staršího tažného zařízení a mám pocit, že to tvé bylo montováno, také jako starší. Díky za info.
Ijacek.007
2013-04-20 14:58:22ahoj , ano tažné bylo starší sundané z jiné OCTAVIE šlo ale o německé tažné s atestací problém byl pouze s tím že jsem něměl typový list. S tím je největší problém protože některé dopravní inspektoráty odmítají zapsat tažné zařízení do technického průkazu pokud nedodáte Typový list. Pokud chcete koupit starší tažné zařízení určitě si dejte pozor aby jste typoví list dostal spolu s tažným zařízením. Podle mě se tím vyhnete problému s dopravním inspektorátem.
Cvrček
2013-04-25 10:13:10Ahoj, ještě se chci zeptat, co všechno po vás chtěli vyplněné na úřadě v Typovém listu? Já jsem vyplňoval datum montáže a prodeje. Tvůj bratr, jakožto mechanik nemá žádné číslo autoriz.servisu…nebo to máš vyplněné také?a pak pouze vyplněné vin.bez jakéhokoli razítka…Stačí protokol s STK.
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři