Více jak čtyři měsíce mi na mém autě blikala kontrola žhaveni. Poprvé jsem o ní psal zde. Kontrolka bliká pouze pokud řídící jednotka motoru diagnostikuje nějakou chybu, která přímo ovlivňuje chod motoru. Alespoň tak je popsána chyba v manuálu. Podle něj by se mělo auto rozbliká-li se kontrolka žhavení přepnout do nouzového režimu a umožnit pouze nouzovou jízdu do servisu.
Naštěstí v mém případě se elektronika do žádného „nouzového režimu“ nepřepnula a s autem se dalo jezdit normálně dál. Pouze motor se na volnoběhu značně třásl jako by se dusil. První diagnostika mého mechanika byla, že se jedná o vadný spínač brzdového pedálu, který je také napojen na řídící jednotku a při jeho poruše dochází k rozblikání kontrolky.
Zákon schválnosti, ale zní téměř vždy jasně takže nejjednodušší závada to většinou není. Po výměně snímače se tedy vesele motor třepal dále a kontrolka blikala pořád. V průběhu jsem ještě dokázal kontrolku obalamutit tím, že jsem tankoval „kvalitnější“ naftu na jiné čerpací stanici. Čím horší palivo tím častěji kontrolka blikala podle toho jsem si docela jasně udělal obrázek o kvalitě paliva na čerpacích stanicích bez nějakého rozboru.
Po cestě z dovolené ovšem kontrolka již blikat nepřestala a již jsem mohl lít jakoukoliv naftu bylo to jednotce jedno. Řídící jednotka motoru hlásila jen sporadickou chybu „chyba množství paliva“ což mohlo být způsobeno čímkoliv. Na tachometru mám přes 290 000 km a to je nepochybně autobazarem staženo, takže cca mé auto muže mít najeto klidně i 450 000 km. Roky na to má.
Podle všeho by mohly být základem problému buď vadné palivové čerpadlo, nebo řídící jednotka motoru. Obojí má vlastně přímý vliv na dění motoru i na tom jak se motor chová. Vzhledem ke stáří a faktu, že se chyba projevovala i na volnoběh se mechanici rozhodli, že první vymění vstřikovací čerpadlo a pokud to nepomůže, vymění řídící jednotku motoru.
Chvíli trvalo než došlo k výměně, ale nakonec mi mechanici sehnali starší vstřikovací čerpadlo a provedly jeho výměnu. Oprava pomohla motor se ztišil kontrolka žhavení mě přestala prudit a na volnoběhu se již motor neroztřepával. Chvíli jsem byl skeptický a čekal jsem kdy se náhodou zase kontrolka nerožne, ale vše vypadá přesně tak jak má.
Mě se vstřikovací čerpadlo zřejmě porouhalo kvůli stáří, protože auto má více jak třináct let. Já osobně s ním jezdím každý den a v průměru týdně ujedu okolo 600 km. Co je ale podle mých mechaniku zarážející je počet aut, které vyžadují jejich pozornost. Podle mechaniku totiž letos opravují nejvíce pokažených motoru od doby co ví. Přičítají to podle nich na kvalitě našich pohonných hmot kdy do motoru začali naši zákonodárci prát „ekologickou“ složku. Podle všeho zase až tak ekologická nebude, hlavně autům toto palivo moc nechutná a na rychlosti kazivosti jednotlivých dílu má toto palivo zřejmě nemalý vliv.
Mohlo by vás zajímat
Indikace chyby žhavení škoda Octavie
Instalace tempomatu škoda octavie
Misko.oc
2019-01-19 03:46:47Mne to ties sviety ale nema tah ties vypnem a zapnem a uz ide co to moze byt octavia mk2 2007
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři