blog.ijacek007.cz

Blog o všem trochu jinak.

Loni k narozeninám jsem dostal od své ženy další z řady adrenalinových zážitků, které mám tak v oblibě. Tentokrát to byly dvě letenky do horkovzdušného balónu. Mohl jsem si vybrat, zda si zarezervovat dva termíny z lokalit po celé republice nebo letět v jednom balonu s někým, kdo taky miluje výšky.

Mé první rozhodnutí vzít sebou do balonu ženu, jsem časem přehodnotil. Má žena se docela bojí výšek. Slíbila mi sice, že pokud na tom budu trvat poletí se mnou, přeci jen by ale byla radši, kdybych si do balonu vybral jiného dobrovolníka, který by si let náležitě užil. Než mít vedle sebe v balónu někoho, kdo se bojí výšek, rozhodl jsem se, že druhou letenku nabídnu otci. Ten stejně jako já miluje focení a výšky, takže když jsem mu možnost nabídl, nezaváhal ani chvíli a už jsme vyhledávali vhodný termín.


obrázek zbalený horkovzdušný balon

Osobně jsem se rozhodoval mezi Olomoucem a Ostravou. Nakonec jsem zvolil pro let Ostravu. Olomouc je překrásné místo, ale okolí je spíše rovinaté a plné rozlehlých polí. Proto jsem vybral Ostravu. V Ostravě je sice na co se dívat, jenže na druhou stranu je zde pověstný smog, který snižuje viditelnost. Ta je přitom v balonovém létaní důležitá. Pokud je totiž viditelnost špatná, balón nedostane povolení pro start.


obrázek Vlakové nádraží

Díky místě odletu jsem měl velkou pravděpodobnost, že se mi nepodaří odstartovat hned v prvním termínu. Ještě pár dnů před odletem vypadalo, že místo pěkného počasí bude pršet a let tedy nepůjde zrealizovat kvůli počasí. Počasí nakonec problém nebyl, jelikož v den odletu mělo být příjemných 15 stupňů a polojasno. Nakonec bylo nad Ostravou nebe takřka bez mráčku, takže jediné co mohlo zhatit start balónu byl smog či vítr.


obrázek test hořáku
Na louce za nádražím Stodolní jsme byli přichystáni včas. Téměř půl hodiny před domluveným časem. Jakmile dorazil pilot s technikou, řekl nám, že viditelnost je špatná a že tedy budeme chvíli čekat, zda li se to nezpraví. Všude jinde v republice byla viditelnost v řádech desítek kilometrů, jen v Ostravě byla viditelnost pod 2 km. Rozhodnutí o startu se tedy nakonec oddálilo o hodinu a čekalo se zda-li se podmínky pro start nezlepší.


obrázek Vybalování balonu

Jakmile jsme začali balón chystat, již jsem doufal že se start uskuteční, vyhráno jsme ale neměli. Pilot totiž počasí i situaci natolik věřil, že začal s přípravami dříve, než dostal povolení ke startu. Jakmile se balón rozmotal, povolení jsme dostali a přípravy vzaly tu správnou rychlost. Do balónu se chvíli vháněl vzduch pomocí obřího ventilátoru a pilot zatím pečlivě pospojoval vrchní část balonu.


obrázek nafukování balonu


obrázek kontrola při nafukování


obrázek nafukování balonu


obrázek pohled do nafukujícího se balonu

Poté pomocí hořáku začal ohřívat vzduch v balonu a do pár minut jsme byli připraveni na start. To šlo raz naraz a za chvíli byli všichni pasažéři v koši. Následovalo krátké zatížení dobrovolníky a poté již začal balón vcelku rychle nabírat výšku. Díky tomu cvrkotu i nejasnému odletu jsem úplně zapomněl zapnout GPS, kterou jsem měl nachystanou na záznam trasy balónu. Zapnul jsem ji až cca po 10 minutách letu, kdy jsem si na ni náhodou vzpomněl.


obrázek naplnující se balon

obrázek vzhuru do oblak

Let jako takový už probíhá velice poklidně. Ve vzduchu se balón pohybuje úplně stejnou rychlostí jako okolní vzduch, takže pro pasažéra v koši to znamená že v balónu necítí žádný vítr pouze dýchá teplo z hořáku, který pravidelně pilot zapíná, aby se udržel v letové výšce.


obrázek ostrava a opar

obrázek místo vzletu

obrázek ostrava místo startu

obrázek Ostrava

obrázek budova SMVAK

obrázek IKEA

obrázek Kruhový obězd

Po hodině letu jsme nakonec dosedli bezpečně a téměř jemně na louku mezi obcemi Polanka nad Odrou a Stará Bělá. Ještě pár minut jsme zatěžovaly koš, než přijelo doprovodné vozidlo. Na jeho vozík pak pilot přesně přistál, následovalo smotání balónu a slavnostní křest.


obrázek pole a voda

obrázek vypouštění balonu

Let balónem patří mezi méně adrenalinové zážitky, ovšem pokud někdo jako já minuje výšky a obecně létaní, pak by měl tento druh zábavy rozhodně vyzkoušet. Vznést se do výšek a v klidu pozorovat to všechno dění je prostě překrásný pohled. Přitom mě udivuje i naprostá pohoda pilotu těchto „strojů“, nikdy totiž předem neví kde přistanou. Balón se totiž ovládat nijak ovládat nedá, jediné co může pilot ovlivnit je výška či otáčení koše. Dopředu nikdy neví, kdy se otočí vítr či kde nakonec najde vhodné místo na přistání.

Mohlo by Vás zajímat

Let horkovzdušným balónem nad Ostravou Video, Trasa

Celá fotogalerie z Letu

Tandemový seskok z helikoptéry na Slovensku 2008

Jízda na čtyřkolkách eldorado Valašské klobuky

Stranky 1 2 3 4 celkem 179 obrázku.

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Stranky 1 2 3 4 celkem 179 obrázku.


Štítky článku adrenalin | akce | fotografie | skutecnost |
Autor Ijacek.007 14.04.2014 zobrazeno 5 681x
Předchozí článek Pokuta za telefonování za volantem
Let horkovzdušným balónem nad Ostravou Video, Trasa Další článek


1

sokorka

2014-04-15 14:17:33

měl si rozepsat i ten křest ;-) Ne každý má knížecí titul :-)


2

sokorka

2014-04-15 14:45:08

http://www.magisto.com/…XBy8_XERiCzE


gravatar

Vložit komentář

Nick *:
WWW:
Email * (nezobrazuje se ):
Gravatar:
Pamatuj si mě:
Komentář článku *:
Opiš následující text: *

* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři

Přihlášení



Audioknihy

Jsme milovníci audio knížek, kterých aktuálně máme zakoupených 197. Poslech všech dohromady zabral přes 2673 hodin.

Z tohoto množství jsme si již stihli poslechnout téměř 36% tedy 71 audioknih.

Aktuálně poslouchaná audioknihakniha je Už zase skáču přes Merde!

Poslední hodnocenou audioknihou je Nabarvené ptáče .

Nejlépe hodnocenou audioknihou je Astronautův průvodce životem na Zemi .

Reklama