Po více jak roce každodenního používání, mi u hodinek Forerunner 15 začal praskat řemínek. Úplně stejné praskliny se objevily i u předchozího modelu Forerunner 10. Hodinky mají totiž stejné pouzdro a i stejný řemínek. V minulém případě jsem se pokusil řemínek zafixovat lepidlem v domění, že tím prodloužím jejich používání. Nepomohlo to a řemínek se po chvíli celý téměř rozpadl. Jakmile jsem zjistil poškození řemínku i u druhého modelu na nic jsem nečekal, hodinky přestal používat a obrátil jsem se na prodejce s prozobou o reklamaci řemínku.
Prodejce přístroj vzal a poslal jej na servis, ze kterého se mi hodinky po několika týdnech vrátili zpět. Neopravené se zamítavým stanoviskem, že jde o mechanické poškození řemínku, na které se záruka nevztahuje. Nikdo se neozval s návrhem opravy, prostě rovnou vzali přístroj a odeslali jej zpátky, že jsem poškození způsobil sám. Byl jsem tedy postaven před věc, že si mám pro opravu hodinek objednat a zaplatit náhradní řemínek sám. Nedalo mi to a zavolal jsem na linku do Garminu. Chtě výsledek reklamace nějak zvrátil. Dovolal jsem se, ale jen na technické oddělení, kde mi bylo řečeno, že někdy řemínky mění záručně a někdy ne. Že jde vždy o posouzení servisem, zda reklamaci uznají. A že se mám obrátit se svým nesouhlasem na email servisu.
Napsal jsem tedy do servisu email se svým stanoviskem k posouzení reklamace.
Dobrý den,
dnes mi prodejce vrátil mnou reklamované sportovní hodinky Garmin Forerunner, odeslané na záruční opravu čísla reklamace XXXXXX jako neopravené. Důvod zamítnutí reklamace praskajícího řemínku byla dle vyjádření servisu mechanické poškození. Vlastním již druhý model těchto hodinek, první byl model Forerunner 10, který má stejný řemínek jako reklamovaný model. U předchozího modelu jsem měl stejný problém jako u novéjšího modelu. Po více jak roce používání začal řemínek praskat. Tehdy se objevila první jedna prasklina, kterou jsem se znažil zafixovat lepidlem ve snaze dále produkt používat. V zápětí se ale na řemínku objevily další a další prasklinky, které vedly k rychlé výměně řemínku. Díky svým neodpobrným zásahem do původního řemínku jsem reklamaci neřešil a koupil uplně nový řemínek. Po čase jem hodinky vyměnil za novější model a po roce používání další řemínek začal praskat. Rozhodl jsem se tedy hodinky Vám odeslat na servis, jelikož si myslím, že jde o problém v materiálu pásku, který po čase používání začíná samovolně praskat. Rozhodně nesouhlasím s posouzením, že jde o mechanické poškození pásku!. Všechny praskliny jsou z vnitřní strany pásku!. Pásek ani hodinky z vnější strany nenesou žádné známky poškození. Pásek praská z vnitřní strany. Tam, kde je ohnutý a připnutý s rukou.
Přístroj prodáváte jako vodotěsný sport tester, který je možné nosit každý den a je doplněn o monitoring spánku. V popisu výrobku je tak jasně uvedeno, že může být nošen celý den i ve spánku. Přitom životnost pásku je jen jeden rok a poté je nutné pořídit nový pásek v řádech stokorun. Trvám na tom, že popraskaní vzniklo užíváním výrobku v souladu s jeho návodem a žádám o vyřešení mé reklamace. Z mého pohledu poškození vzniklo vadou materiálu a proto trvám na opravení vady v rámci reklamace.
Dále mě také mrzí, že jsem bez hodinek musel být téměř tři týdny, aniž bych byl seznámen z faktem, že hodinky nebudou v rámci reklamace opraveny. Každý solidní servis se ze zákazníkem spojí a informuje jej o problémech s jeho výrobkem. Vámi zvolený postup se mi nelíbí. Nevím jak ostatní zákazníci, ale já si produkty Garmin nekupuji, abych je mohl svévolně posílat do servisu ale, abych je používal.
Za pár hodin dorazila odpověď, že mi žádné informace k mé reklamaci neposkytnou a že mám vše řešit s dodavatelem.
Dobrý den,
dle čísla reklamace byly tyto hodinky prodány nějakému subjektu a tento subjekt je i reklamoval či zasílal na servis. V takovém případě je třeba věc řešit s Vaším dodavatelem. Z naší strany není možné komukoliv jinému, než danému subjektu, sdělovat jakékoliv informace o reklamacích, objednávkách apod.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Oslovil jsem proto svého prodejce a ten mi dal kontakt na dodavatele, kde jsem celou komunikaci přeposlal s žádostí o pomoc. Dodavatel tedy oslovil servis a vysvětlení mi přeposlal.
Dobrý den,
Kontaktovali jsme servis, aby nám to upřesnili a máme od nich toto vyjádření: U pásku se jednalo o praskliny na vice místech najednou, pokud je prasklina jedna, není problém uznat reklamaci, pokud je jich více nelze uznat, jelikož zákazník měl přístroj reklamovat ihned po zjištění prvotní praskliny což se, pokud jich je více, nestalo. S reklamací tedy bohužel nic jiného již neuděláme.
Opět jsem tedy odepsal dodavateli se svým nesouhlasem s posouzením reklamace.
Dobrý den pane xxx,
Trvám na svém názoru, že jde o vadu pásku a žádám o opravu v rámci reklamace. Pásek popraskal ze spodní strany a na této straně nejde vidět, pásek praská pokud se hodinky neprohlížejí. Deně pochopitelně hodinky nesundávám také, protože obsahují monitoring spánku. Jakmile jsem zjistil praskliny jednu větší a druhou menší, hodinky jsem nosit přestal. Praskliny vznikají najednou na několika místech vadou materiálu. V návodu použití není popsáno, že se má pásek hodinek denně rozepínat a kontrolovat, zda náhodou nepraská.
Posílám vám obrázek prasklin před předáním do servisu, aby jste si mohl udělat představu sám. Jak jsem již uved praskliny nejsou z venkovní, ale z vnitřní strany a nejsou viditelné bez sundání hodinek. Předchozí pásek u mnou zmiňovaného staršího modelu dokonce najednou popraskal na více jak 4 místech.
http://foto.ijacek007.cz/zobraz.php?…
Prosím pomozte mi v této reklamaci. Jsem přesvědčen, že jsem výrobek používal dle pokynu výrobce, proto bych rád, aby se výrobce postaral o odstranění závady, která vznikla normálním používáním.
Odpověd dodavatele
Dobrý den,
servis se k tomu již vyjádřil a zamítl to i po přezkoumání, ale Vy s tím nesouhlasíte, takže to je patová situace. Já bohužel musím respektovat vyjádření autorizovaného servisu. Pokud však budete chtít do toho servisu znovu reklamaci poslat, samozřejmě to pošleme a i s tím vyjádřením, že s jejich zamítavým stanoviskem nesouhlasíte a trváte na opravě. Jen jsem Vás chtěl upozornit, že je zde velká pravděpodobnost, že to bude znovu servisem zamítnuto.
Jsem tedy na začátku, kdy mám hodinky bez funkčního pásku a možnost buď to odeslat hodinky do servisu znovu, nebo si pásek pořídit z vlastní kapsy, s tím že stejnou situaci budu za rok řešit znovu. Vydal jsem se tedy do hodinářství s hodinkami, zda-li je hodinář schopný řemínek nahradit. Bohužel díky atypické konstrukci mi hodinář oznámil, že je nutný originální pásek, tedy ten který již ve dvou případech po roce používání přestal plnit svou funkci. Rozhodl jsem se proto znovu hodinky poslat do servisu se svým tvrzením, že poškození je věc konstrukce nikoliv používání. Bohužel zde není žádný jednoduchý způsob, jak dokázat, že jde o vadu či špatné používání. Takže je velká pravděpodobnost, že se mi hodinky opět vrátí neopravené. Jakmile budu mít nějaké nové informace rozhodně je zde napíši.
Mohlo by Vás zajímat
Reklamace prasklého pásku hodinek Garmin dokončení
CrazyDog87cz
2016-05-04 21:14:45Bohužel to není jediný případ. Zamítnuti reklamace je velký trend u věci, které můžou nazvat, že se poškodili neodborným nošením ap. U takových věci jako jsou boty ap. počítám s tím, že je automaticky kupuji bez záruky.
Snajpr
2016-05-28 14:40:07Kontaktuj ČOI místně příslušnou rezidenturu k bydlišti, požádej o pomoc.
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři