S příchodem velké aktualizace Microsoft Windows 10 s označením 1803 se u mnohých počítačů po restartu zobrazí černá plocha s ikonkou koše a chybovou hláškou „Umístění není dostupné C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop není k dispozici“. Ukážeme si, jak takto rozpadlý systém opravit.
Pod ruku se mi v poslední době dostalo opravdu dost počítačů s touto chybou, a tak jsem měl k dispozici vzorek k porovnání. Ať už šlo o ASUS, ACER, DELL, nebo Lenovo, vždy najel systém se stejnou chybou. Černé pozadí, chybová hláška a téměř nemožné ovládání, které končilo hromadou chyb. U všech počítačů byl nainstalován před aktualizací antivirový program AVAST. Postup opravy je relativně jednoduchý, i když je nutné použít aplikace třetích stran, protože v systému toho moc nefunguje.
Postup je následovný: pomocí klávesy Windows + r spustit příkaz CMD. Pomocí něj spustit aplikaci na odstranění programu, mně se osvědčil Revo Uninstaller na flash disku a pomocí něho odinstalovat AVAST Antivirus. Revo uninstaller má sken, který prohledá soubory, které zůstaly po odinstalaci na disku a ty jsem nechal nekompromisně smazat. Poté z toho samého prostředí spustit instalaci WINDOWS 10 s bildem 1803. Lze ji stáhnout pomocí utilit ze stránek Microsoftu zde. Návod jak vytvořit instalační disk naleznete zde. Pomocí příkazového řádku se tedy přepnete na disk s instalací Windows a pustíte setup.exe.
Protože se pouští setup z „funkčního systému“, nabídne instalaci aktualizace se zachováním dat i programu. Po restartu již dojede instalační proces správně a před vámi se zobrazí vaše stará plocha se všemi aplikacemi i daty. Odzkoušeno a postup funguje, zkuste to také, v případě neúspěchu pak totiž nezbývá nic jiného než reinstall operačního systému a obnova dat.
Mohlo by Vás zajímat
Aplikace na stažení instalátoru Windows 10 (Stránka Microsoftu)
tablo27
2018-05-29 19:31:47pro odsranění Avastu existuje originál odinstalátor , je možno ho použít?
Ijacek.007
2018-05-29 19:47:53tablo27
zdravím on revo uninstaller odistalovává aplikaci ve dvouo procích
zjednodušeně. První zavolá originální utilitu na odstranění antiviru a
poté provede sken co všechno v tomto případě aplikace AVAST na disku
nechala. Vzhledem k tomu že na disku některé soubory avastu aď už
z duvodu toto že se aplikace pod ne zrovna fungujícím systémem špatně
odstranila nebo proto že v takto nakoplém systému nefunguje spousta procesu
mám odzkoušeno že je poté co projede druhý značně pomalý sken souboru
dobré odstranit vše co odinstalační aplikace na disku nechá. V pruměru to
bylo přes 1 000 souboru v adresáři program files.
vesperus
2018-08-27 11:25:25Dobrý den, nemám Avast, mám Eset , ale Revo ho nenašel). Problém je stejný: cerná obrazovka, koš, nefunkční tlačítko Start. Reinstalace z bootovací flashky nepomohla. Máte nějaký další nápad?
Ijacek.007
2018-08-27 11:35:21vesperus
zdravím eset má dle mého i vlastní odinstalační utilitu ta použít nelze
? https://support.eset.com/kb2289/
Dominika_YeiyH
2018-09-05 14:21:54Dobrý deň, ja mám tiež podobný problém a, neviem čo mám robiť.. nič som neinštalovala iba som mala notebook v oprave na výmene displeja a keď som si ho vyzdvihla, stále mi píše, že desktop nie je prístupný. Na pracovnej ploche mám iba kôš a na obrazovke štart nemám úplne nič. Čo s tým robiť ???
Marek77
2018-10-30 09:29:09Super pane iacku, vse funguje
Bory
2018-11-23 01:11:29Dekuji mnohokrat!! Opraveno!
Maris
2018-11-29 20:05:11Ahoj Ijáčku, měl bych dotaz k tomu programu Revo Uninstaller. Myslel jsem, že jej stáhnu v ZIP nějakou složku, kterou si nahraji na flešku a odtud jej z příkazového řádku spustím. Ale stáhl jsem jeho installer. Takže z příkazového řádku nejprve nainstaluji a pak spustím z plochy, případně z příkazového řádku? Předem díky za reakci…
Ijacek.007
2018-11-29 20:11:43Ahoj na stránkach je možnost stáhnout portable verzi to znamená že se pouští přímo například z flešdisku a nemusí se tedy instalovat https://www.revouninstaller.com/…ownload.html zkus to tak
Maris
2018-11-29 20:17:05Díky :-). Již jsem stáhl a jdu se do toho pustit. M.
Marek_86BeB
2018-11-29 23:53:32Tak proces právě dokončen. Bohužel po doběhnutí instalace Windows 10 se zobrazila hláška, že se Instalaci nepodařilo nainstalovat. Nevíte, v čem by mohl být problém? Případně nějaké další typy, jak problém vyřešit? Díky M.
Ijacek.007
2018-11-30 20:18:30Marku
to se špatně radí na slepo je tam noho věcí se se muže pokazit nedá se to
nadálku diagnostikovat to se musí vidět,Chyb proč OS nenajede muže být
spousty.
Svagy
2018-12-03 19:49:33Ahoj mam ted doma lenovo nb na opravu a stejny problem dostal jsem se, az na cmd pak dokazu najit i slozky prez pruzkumnik. Ale ne plose taky nic jen kos a vypnout jde jen prez alt F4. A prez uninstalacni program nevidim antivir mac McAfee LiveSafe a McAfee WebAdvisor mam nejaky nebo oba odinstalovat?? Dalo by se to resit i novym zalozenim profilu?? nebo nejak recovery ??
Ijacek.007
2018-12-03 22:20:56myslím že nový profil nepomuže problém není v profilu ale ve stavu ve kterém systém najel alespoň u mého případu nefungovalo polovina služeb takže zde by mohl pomoci jen pokus o vrácení změn pokud se před pádem systému instaloval například velký update.
Svagy
2018-12-06 17:29:04Ahoj vsichni ja to udelal takhle. Stahl jsem si https://www.microsoft.com/…ad/windows10 „Stahnout nastroj“ idealne na USB Flash disk min 8gb sice to trva tak hodku nez se udela bootovaci usb, ale jednoduzisi nez neco vypalovat… A tady je pak navod jak pokracovat dal https://support.microsoft.com/…very-options Najel jsem prez usb flash disk a dal jsme opravit sysem sice to trvalo dalsi hodinu. Ale o zadny data jsem neprisel a aktualizovalo se to a vse funguje jako predtim…
Ijacek.007
2018-12-06 18:24:05Svagy Super
fajn že jsi problém odstranil i že jsi napsal postup díky :-)
jan
2019-02-18 19:25:45Moc díky Ijáčku, díky Tvému návodu jsem rozchodil starý NTB, který po odinstalování AVG (placenou verzi jsem si přeinstaloval na nový pc) a nainstalování AVASTu házel přesně tuto chybovou hlášku.. Hurá! :)
Petr_HlbKW
2020-01-29 18:28:14Ahoj Ijáčku. Prosím tě, stejná hláška, ale NTB ASUS, antivir AVG, a problém pouze na admin účtu, ze kterého proběhla aktualizace. Když se přepnu na druhého uživatele, všechno (asi všechno) mu běží bez problému. Máš radu? Dalo by se to udělat nějak z toho funkčního účtu? Dík. Obnova do bodu obnovy z druhého účtu nepomohla.
Petr_HlbKW
2020-02-02 02:21:49…ale po nějaké letošní aktualizaci.
pakona
2020-04-30 19:29:26Ahoj. Mám stejný problém, ale nemůžu nic dělat. Pořád mi tam problikává ta hláška že desktop není přítomen. Jak se ji zbavím nefunguje ani windows + R. U jiného počítače jsem měl stejný problém, ten jsem už vyřešil dle rad výše, ale tam mi ta hláška neproblikávala. Díky za radu
Ijacek.007
2020-04-30 21:07:47No na tohle se velmi špatně odpovídá. Pokud to problikává stále zřejmě se snaží pustit nějaký proces který neustále končí. Buď bych se snažil ten proces najít nebo se prostě nevyhneš reinstallu OS je možné že je Windows natolik poškozen že opravit ani nepujde pak je jednodušší zazálohovat data a pc přeinstalovat.
acs
2020-05-07 16:34:52ahoj, taky mam ten problém s problikáváním a nevím jak to vyřešit.
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři