Krátké zamyšlení nad jednáním některých lidí. Před Vánoci totiž moje přítelkyně nakupovala nějaké dárky na Aukro.cz a setkala se minimálně velice neprofesionálním jednáním jednoho prodejce.
Prodejce u své aukce sliboval, že zboží stihne dodat do Vánoc, což byl týden před vánočními svátky taky důvod, proč byl prodejce zvolen. V aukci zboží zakoupila a ihned po aukci zaplatila. Do vánoc tehdy zbývalo cca 8 dní, z čehož 5 bylo pracovních.
Když cca na konci týdne zboží stále nedocházelo, rozhodla se přítelkyně napsat email prodejci a zeptat se zda již zboží odeslal popřípadě, kdy by jej mohla očekávat. Od prodejce ovšem nepřišla žádná odpověď. Postupně bylo jisté, že se zboží do Vánoc zřejmě neobjeví. Vzhledem k přeplněnosti dopravců před svátky, se jednoduše někdy zboží doručit nestihne. Co ovšem bylo na pováženou, byla komunikace obchodníka, který zarytě mlčel.
Zvláštní bylo, že obchodník se na aukru prezentoval jako Obchod ze zahraničním zboží s českou pobočkou a s 99% pozitivních komentářů vypadal naprosto důvěryhodně. Tedy žádný obchodník s 20 prodeji, ale obchodník s 1258 uzavřenými obchody. Po cca 14 dnech od prodeje a platby došla trpělivost i mé přítelkyní a napsala obchodníkovy druhý email. Ve kterém byla trochu ostřejší a upozornila obchodníka, že jeho trvající ignorace její komunikace povede nejen k negativnímu hodnocení, ale také k trestnímu oznámení. To je mimochodem nutné v případě, že budete po aukru požadovat vrácení peněz za obchod, ve kterém zaplatíte ale zboží vám prodejce již nedodá.
Během několika hodin najednou přišel email, kde se prodejce omlouvá, že první email nedostal . Omluvil se, slíbil brzké dodání zakoupeného zboží. To skutečně hned v den odpovědi odeslal a zboží dorazilo do dvou dnů v pořádku k zákazníkovi. Přes nestandartní komunikaci i nedodržení popisu akuce, kde sliboval obchodník dodání do Vánoc jsem přítelkyni doporučil udělit negativní nebo neutrální komentář. Kdyby totiž obchodník nelhal a nesliboval dodání zboží, obchod by přítelkyně zrealizovala u jiného obchodníka a mohla mít zboží do Vánoc doma.
Jak to tak bývá, přítelkyně má vlastní hlavu a rozhodla se přeci jen udělit obchodníkovy pozitivní komentář. Do komentáře napsala, že ji mrzí komunikace, která neproběhla úplně v pořádku a že obchodník nedodržel slib o dodání. Ovšem celkově kometář vyzněl až moc pozitivně – na můj vkus a na to, že zboží vlastně nedorazilo kdy mělo.
Přesný text komentáře
I když jsem se první odpovědi na mail nedočkala, zřejmě to nebylo, jejich vinou. Nebo mi pak přeposlali, že mi jej posílali. Tak jediné co mě mrzí, bylo doručení do Vánoc, které garantovali. Ovšem nikde již nebylo napsáno, že musí byt platba do 12.
V celku tedy prodejce vyvázl dobře. dostal pozitivní komentář, který by se rychle ztratil v záplavě jiných komentářů a nijak by asi obchody neovlivnil. I když vlastně zboží nedodal. O to zajímavější byla reakce prodejce, která v zápětí dorazila do emailové schránky přítelkyně.
Text emailu
Ty kravo jedna. To sys ten komentar mohla nechat. Uz od nas nenakupuj, tvuj email si blokuji. Cupko
Popravdě jsem tuto reakci na pozitivní komentář nečekal. Přítelkyni, však rozzuřil do běla. Začala tedy hledat možnost, jak změnit komentář který udělila. To však není možné. Pokud totiž vložíte komentář, můžete jej pouze vzít zpátky,a to musí dovolit druhá strana, nikoliv na něj již reagovat. Vzhledem k tomu, že přítelkyně udělila pozitiv jediné co mohla udělat bylo stažení komentáře.
Abyste ovšem mohly stáhnout komentář musí s tím prodejce souhlasit. A upřímně, tady neměl prodejce důvod souhlasit se stažením pozitivního komentáře. Úroveň nasrání však přítelkyni neopouštěla a tak hledala způsob, jak se proti sprostému chování prodejce bránit.
Jako poslední možnost zůstala komunikace s technickou podporou aukčního serveru Aukro. Technická podpora sice nemůže zasahovat do komentářů, nicméně má možnost, prodejce za jeho chování potrestat jinak. Při dokázaní emailové komunikace technické podpoře, byl prodejce přece jen potrestán.
Text technické podpory
Dobrý den paní .
Děkuji za přiložený doklad. Prodejci jsme zamezili na určitou dobu vystavovat nové nabídky a upozornili jsme ho na skutečnost, že v případě, že bude i nadále komunikovat stejným způsobem, ukončíme zcela spolupráci.
Věřím, že se s podobným jednáním vícekrát už nesetkáte.
Nakonec přeci jen prodejce potrestán byl. Nicméně pokud si vyhledá prodejce po trestu jiný kupující, uvidí jen pozitivní komentáře. Proto by jste komentáře při aukcích rozhodně neměli udělovat automaticky a pokud se Vám cokoliv nelíbí, měli by jste zvážit neutrální či negativní komentář. Mějte na paměti, že uložený komentář můžete vzít pouze zpět a to jen pokud s tím bude souhlasit i prodejce.
sokorka
2013-01-08 15:29:35Během Vánoc tam jeden negativní komentář už byl. Ten se ale teď také záhadně ztratil :-(
VK
2013-01-19 11:53:47Je zajímavé, že jsem se ještě nesetkal s někým, kdo by uměl nadávat bez chyb. Možná to má nějakou souvislost s inteligencí dotyčného.
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři