Na konzoly od Microsoftu xbox 360 poprvé přišel nápad hráče za hraní her odměňovat. Původně měla každá vydaná hra obsahovat 1000 bodů, které mohl hráč získat ke svému skóre. Podle počtu titulů a množství splněných výzev se tedy měli odlišovat aktivní hráči, od těch méně aktivních. Počet bodů pro konkrétní hry se sice změnil, systém odměn, však zůstal.
Podobně se zachovali i ostatní hráči. Odměny můžete získat, jak
u hraní her na konzolích tak například díky platformě steam na vašich
počítačích. Systém odměn má své zaryté odpůrce i příznivce. Dokonce
jsou zde i hráči, kteří nevypínají hru, dokud nesesbírají všechny
odměny, které hra má. Některé odměny jsou ve hrách velice jednoduché,
například stačí dohrát hru do určitého bodu a získáte ocenění.
Některé jsou složitější – například sestřel 100 nepřátel přímo
do hlavy. A některé jsou opravdu složité. Jako například najdi všechny
zakryté předměty na mapě.
Některé motivují hráče
zkusit hrát hru rozdílným stylem, například projdi celou lokaci bez
jediného mrtvého. Pro sesbírání všech odměn ve hře, však časová
náročnost na dohrání takovéto hry mnohonásobně stoupá. Já osobně beru
achievementy jako vítaný prvek pro zpestření.
Mohu se porovnávat s ostatními hráči, kam jsem ve hře došel, či jak
jsem jí hrál. Osobně si odměny procházím a přemýšlím, kterou bych
ještě mohl získat, která mi chybí či za co se ve hře vlastně body
rozděluji. Ovšem vzhledem k tomu, že mám rodinu a na oblíbené hraní jen
pár hodin denně, pak si hry nevybírám podle odměn, ale podle toho co mě
zajímá. I když jsem nespočet her opravdu dohrál a věnoval ji podstatnou
část svého volného času, žádnou nemám dohranou na 100%.
Dohrát hru na 100% se mi nedaří většinou, protože ono
100% ocenění by znamenalo mnohem více času investovat do hry, která mě
již přestala bavit. Některé ocenění například získat už ani nelze.
Například u hry Bomberman
je jedno ocenění za hru ve 4 hráčích on-line. On-line hra již však díky
absenci ostatních hráčů nelze navázat.
Někteří autoři na postupný výpadek myslí a vydávají aktualizace hry, tak aby Vám daný úspěch odemkli i když jej nezískáte původním způsobem. Ukázkou takové hry je legendární střílečka Gears of War 3.
Nehraji tedy hry jen pro to, abych z nich vytáhl 100% všech úspěchu, ale hlavně abych se pobavil. Pokud již tedy píšu o nějaké hře můžete mi věřit, že jsem se u ní bavil. Bez ohledu na to na kolik procent jsem sesbíral všechny ocenění autorů.
Jak jste na tom ve sbírání ocenění Vy? Baví Vás hru hrát několikrát dokola, aby jste získaly všechny odměny autorů, nebo hrajete pro zábavu a odměn si nevšímáte?
Mohlo by Vás zajímat
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři