blog.ijacek007.cz

Blog o všem trochu jinak.

Nedávno jsem na internetu narazil na zajímavou recenzi. Na maličké zařízení do starších Volkswagen aut, které díky ODB2 konektoru a bluetooth umožňuje komunikaci starého auta s mobilním přístrojem. Protože ODB2 konektor komunikuje na základní úrovni stejně, díky evropské směrnici, rozhodl jsem se zařízení připojit na auto automobilky Škoda nikoliv Volkswagen. I když je automobilka Škoda součástí koncernu Volkswagen, nikde se nedozvíte, zdali toto zařízení jde zprovoznit na jiných značkách, a tak jsem se to rozhodl vyzkoušet.


Pohled na zařízení  DataPlug zasunuté v ODB2 konektoru.

Samotná instalace je velice triviální a skládá se vlastně jen ze tří kroků. Stažením a instalací mobilní aplikace, která se bude později v telefonu starat o příjem dat pomocí bluetooth. Aplikace se jmenuje WE Connect Go. Po stažení a nainstalování aplikace připojte DataPlug do konektoru pro diagnostiku. U většiny aut koncernu Volkswagen je tento konektor umístěn nad nohama řidiče, pod volantem. Samotné zařízení je menší než krabička od sirek a po zasunutí nijak nevyčnívá ani nevadí.


Pohled na krabičku zažízení DataPlug a na heslo pro komunikaci.

Propojení mobilní aplikace se zařízením. Po připojení zařízeni do auta stačí v mobilním telefonu aplikaci zapnout. Dát klíče do spínací skřínky do první pozice a provést párování. Každý DataPlugin má od výroby nastavené heslo pro synchronizaci. Toto heslo naleznete buď to na krabičce, nebo přímo na zařízení. O spárování se stará jednoduchý průvodce a vše by mělo byt otázkou chvíle.

Po prvním spárování mně aplikace neustále vyzívala na registraci uživatelského účtu. Protože jsem s modulem nespojil podporované auto, nevěděl jsem, co se bude po registraci dít. Nic hrozného se ale nestalo a uživatelský účet se vytvořil, i když v je Plugin připojen do nepodporovaného auta. Úplně jsem sice nepochopil na co registrace vlastně je, protože jsem přes webové stránky a vytvořený uživatelský účet nenašel žádné data, které by telefon do tohoto účtu posílal, nicméně bez vytvoření účtu aplikace jen rudí, že není nastavena správně.


Pohled na obrazovky se záznamem trasy a celkovým počtem bodů.

Aplikaci máme nastavenou účet zaregistrovaný a plugin propojený. Co tím vlastně získáme? Informace o servisních intervalech. Čtení chyb z řídící jednotky a možnost se objednat do servisu či databázi informačních ikon na přístrojové desce. DataPlug se zapíná, jakmile zapnete klíčky ve voze. V tu chvíli je připraven posílat data do mobilu. Mobilní aplikaci jsem u svého přístroje musel vždy pouštět ručně a počkat až aplikace navázala spojení. Do té doby samozřejmě žádné data zaznamenávaný nejsou.

Nejzajímavější funkcí, dle mého mínění, je zaznamenávání jízd. Během jízdy jsou totiž přenášené informace do mobilu, zaznamenávány, analyzovány a vyhodnocovány. U každé jízdy si pak můžete prohlédnout nejen počet kilometrů, ale také, jak efektivně a úsporně jste jeli. U každé jízdy je pak vidět vzdálenost, maximální rychlost, průměrná rychlost, a pokud jste v aplikaci zadaly tankování, také náklady na jízdu. Za každou jízdu navíc aplikace rozdává body. Tyto body se počítají podle počtu ujetých kilometrů a efektivity vaší jízdy. Zde se zohledňuje, zda otáčky motoru nejsou příliš vysoké a také, zda prudce nebrzdíte. Body se poté sčítají do vašeho celkového skóre.


Informace o soutěžích a jejich průběh.

Skóre se dá vylepšovat. Ale nejen co nejefektivnějším počtem ujetých kilometrů, ale také pomocí soutěží. Aplikace má totiž připravenou sbírku úkolů, díky kterým můžete nejen vylepšit své jízdní vlastnosti, ale také získat body. Tyto soutěže jsou rozděleny do kategorií Vzdálenost, Dovednosti, Objevování, Životní prostředí a Čas.


Detail o soutěži a informace o jejím splnění

Každá tato kategorie má připravené úkoly patřící do kategorie od jednoduchých, jako například ujetí 5 jízd od 14 do 16 hodin, tak po ty složitější, jako například ujet třicet jízd delších jak 3 km s hodnocením více jak 90%. Body a skóre tak nutí přemýšlet, jestli je jízda autem tak efektivní, jak by mohla být.


Pohled na statistiky jízd a tankování.

Pro milovníky statistik pak má aplikace další přidanou hodnotu, a to v podobě zajímavých statistik. Aplikace počítá počet km, natankované litry paliva nebo vzdálenost ujetou na sadě pneumatik. Jak je vidět aplikace toho umí docela dost, funguje i na jiných než podporovaných autech a sbírá zajímavá data a statistiky.

Když si navyknete ji před startem auta zapnout a nechat zaznamenávat trasu, máte přidanou hodnotu k vašemu plechovému miláčkovi. Má se však stále kam posouvat. Soutěže sice jsou fajn, nicméně není s kým soutěžit. Dovedl bych si představit žebříček podobný skóre v komunitní navigaci Waze. Také nutnost mít účet, když se v online prostředí nijak neeviduje a účet je de facto k ničemu. To mi také přijde zvláštní. Zařízení DataPlug stojí 1000 Kč a na akčních serverech jej lze pořídit i za polovinu. Myslím si, že za tuto cenu jde o velmi povedené rozšíření. Pokud Vás ale nebaví sbírat body a sledovat, jak efektivně s autem jezdíte, asi tento produkt nebude pro Vás. Zda si toto zařízení pořídit nebo ne je konec konců stejně na Vás. Já osobně se jízdou s ním bavím a počkat tedy pár chvil na jeho spojení s aplikací než vyjedu, mi vůbec nevadí.

Mohlo by Vás zajímat

WE Connect Go pro android

Komunitní navigace Waze


Štítky článku auto | recenze | zajimavosti |
Autor Ijacek.007 20.11.2019 Opravil(a) sokorka zobrazeno 5 665x
Předchozí článek Noc Krnovské Radnice 2019
Pyssla , korálky z Ikei, aneb za pár korun spousta legrace. Další článek


1

Darth_Falcon

2020-04-28 10:36:51

Dobrý den, moc děkuji za k super článek. Přesně to jsem chtěl také vyzkoušet, ale investovat do toho s tím, že to na autech Škoda nebude fungovat, by nemělo pro mě smysl.

Jen malá poznámka – psal jsem do Škoda Auto a už se chystá varianta přímo pro vozidla Škoda. Měla by být údajně dostupná během tohoto roku. Testuje se již v okolních zemích a informace o ní se dají získat přímo na oficiálních stránkách škoda (ale dá to trošku hledání).

Ještě jednou děkuji za pěkný článek.

MS


gravatar2iconblog.ijacek007.cz

Ijacek.007

2020-04-28 10:40:10

Moc díky za komentář přesně proto jsem tenhle článek psal díky.


3

N-Gin

2023-02-14 17:44:02

Dobrý den, pořídil jsem si tuto hračku už tedy s logem škodovky. Chci se zeptat, zda je nutné zařízení po skončení jízdy odpojovat? Děkuji. M.F.


gravatar4iconblog.ijacek007.cz

Ijacek.007

2023-02-14 17:47:22

Zdravím
Já jsem jej vytahovat z obs konektoru jen výjimečně tak ho klidně můžete v konektoru nechat zapojeneho a nevytahivat jej.


gravatar

Vložit komentář

Nick *:
WWW:
Email * (nezobrazuje se ):
Gravatar:
Pamatuj si mě:
Komentář článku *:
Opiš následující text: *

* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři

Přihlášení



Audioknihy

Jsme milovníci audio knížek, kterých aktuálně máme zakoupených 426. Poslech všech dohromady zabral přes 5945 hodin.

Z tohoto množství jsme si již stihli poslechnout téměř 48% tedy 203 audioknih.

Aktuálně poslouchaná audioknihakniha je Orlova kořist

Poslední hodnocenou audioknihou je Marek Dvořák: Mezi nebem a pacientem Hodnocení audioknihy 4/5.

Nejlépe hodnocenou audioknihou je Astronautův průvodce životem na Zemi Hodnocení audioknihy 4/5.

Reklama