To že je jízda v lese zrádná, si dovede plně představit asi jen řidič, který v lese jezdí každým dnem. S jednou takovou velice zrádnou cestou se setkala i má přítelkyně, pod kterou se svezl okraj lesní cesty a terénní vitara se odporoučela do rozbahněné příkopy.
Vzal jsem tedy svou octavii a jel jsem se podívat, co se vlastně stalo a zda jsme schopni auto vyprostit svépomoci. Ze začátku jsem octavii nechal na bezpečném místě a k vitaře jsem dorazil pěšky. Po chvíli pokusu nahoru a dolu jsem zjistil, že se vitara ani s pohonem všech kol a redukci nedovede z příkopy sama vyškrábat. Zkusil jsem tedy dorazit octavii na místo spojit dvě lana a pokusit se vitaru pomoci octavie vytáhnout.
Bohužel rozbahněná lesní cesta dala octavii docela zabrat.Přesto se s vitarou nepodařilo hnout. I když na cestě to vypadalo velice rozježděně, vitara zůstala bezpomoci zakleslá v rozbahněném náspu cesty.
Nakonec jsme byly nuceni zavolat silnější kalibr, který terénní auto vyprostil a to – tažný lesní kůň. To co jsme nebyly schopni udělat za hodinu práce, udělal tažný kůň za dvacet minut.
Poté co jsem auto vyprostil a s přítelkyni doma všechno probral, jsem se od bratra automechanika dozvěděl, že kdybych to od začátku couval, což jsem nedělal, podařilo by se mi údajně vitaru vytáhnout. Octavie má totiž motor v předu a když auto taháte směrem dopředu z jízdy auta při zabraní odlehčíte přední kola, které poté okamžitě prokluzují, což samozřejmě ztrácí sílu.
Pokud budete potřebovat něco vytáhnout mějte na paměti, že zpátečka je silnější převodový stupeň než jednička. Má tedy věčí sílu. Navíc při couvání nedojde k odlehčení nápravy z motorem a proto nepřijdete o potřebnou sílu. Bylo by zajímavé, zda bych tedy vitaru vytáhl pokud bych zařadil hned v lese zpátečku a zkoušel bych to hned vytáhnout přes zpátečku.
Mohlo by Vás zajímat
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři