Dnes Vám představím hru z loňského roku, ve které se stanete boxerem.
Váš otec byl zabit a Vy se vydáte zjistit, jak to s jeho smrtí bylo a kdo jej vlastně zabil. Než se dostanete k informacím, musíte si však získat respekt a porazit spousty nepřátel.

obrázek Začátek hry

obrázek Garáž bez zakouené výbavy

Vaše dobrodružství začíná doma. Rozezní se telefon a hlas na druhé straně Vám oznámí, že si musíte najít práci. Na vaši cestě k ultimátímu bojovníkovy totiž nestačí pouze vejít do garáže a začít cvičit. Musíte si každý den obstarat jídlo, denně spát a ideálně ještě trénovat. Prací natrénované schopnosti zase ztrácíte. Při práci i odpočinku Vám také přirozeně vyhládne a tak budete muset něčím naplnit žaludek. Nakoupi jídla tedy budete muset investovat vaše vydělané peníze.

obrázek vydělávaní peněz

obrázek nákup potravin

Ze začátku hry tedy musíte vybalancovat získávání peněz, jídla tréningu a odpočinku. Hra je dělena po dnech a na konci každého dne se zobrazí kolik vlastností vaše postava za den ztratila a kolik získala nových vlastností. Vlastnosti jsou tři základní. Prvním je síla, druhou je hbitost a třetím je výdrž. Vybalancovat přitom správně vše tak, aby atributy tréningu neklesaly, ale naopak stoupaly, není úplně jednoduché.

obrázek Strom dovedností

obrázek Před bojem

Nesdílnou součástí Vaší trnitou cestou ke slávě je boj. Před bojem si vyberete aktivní dovednosti na základě vlastností, kterou trénujete nejlépe a pak už jen sledujete zápas. Pokud vydržíte další kolo máte možnost zvolit si jiné dovednosti, některé vyměnit nebo prostě pokračovat do dalšího kola. Boj končí, jakmile jednomu z bojovníku dojdou životy. Po boji následuje přehled, ve kterém se můžete dočíst jakou vlastnost a jak jste v boji použili, jak probíhal boj v podobě grafu či co jste za boj získali.

obrázek statistika použivaných vlastnosti

obrázek graf boje

Hra Vás ze začátku vašeho počínání nabádá, aby jste si vybrali jednu hlavní vlastnost a tu rozvíjeli ve vaší garáži. To je ze začátku jediné místo, kde lze trénovat zdarma. Tedy pokud nepočítáte fakt, že při každém tréningu se zvyšuje únava a dostáváte hlad. Trénování v garáži však přiliš efektivní není, zvedá totiž vlastnosti všech tří základních atributů. Hra Vás však navádí, aby jste si vybrali jednu vlastnost, kterou si budete zlepšovat nejvíce a proto je nutné pro efektivní cvičení navštěvovat tělocvičnu. Ta se vám odemkne hned na začátku hry vstup do jejich prostor je však zpoplatněn a to pokaždé, když budete chtít vejít. Aby se tedy návštěva vyplatila budet nejlepší vejít do posilovny odpočatý a najezený, jak zjistíte tento úkol také nebude tim nejjednodušším.

obrázek boj s krokodýlem

obrázek mr. tříska

Aby hra nespadla do stereotypu v podobě jídla, odpočinku, tréningu, vydělávaní peněz a boje, je zde ještě příběh. Ten se snaží stereotyp nabourat v podobě narážek na staré filmy o hrdinech jako je Rocky nebo například Želvy Ninje. Můžete tak například odcestovat v příběhu do Ruska, pomstít smrt přítele nebo například bojovat v kanálech s bojovníky připomínající želví hrdiny. Zde jsou ovšem místo želv krokodýly.

obrázek boj

obrázek boj

Ze začátku vás hra chytí, šperkujete si vašeho bojovníka a snažíte se vybalancovat všechny jeho vlastnosti a posunout se v příběhu. V další části však odpadá potřeba vydělávání peněz a hra spadne do stereotypu a snažíte se jen optimalizovat tréning tak, abyste byly schopni postavit se dalším a dalším bojovníkům. Narazil jsem na jednu odbočku od děje a tak jsem se rozhod projít hrou i napodruhé. Rozehrál jsem ji ovšem evidentně špatně a bylo téměř nemožné hru dohrát. Zde vidím jeden z největších problémů hry. Hra totiž pokud uděláte chybu je nekompromisní, bude před vás stavět soupeře, kteří Vás bez milosti zničí v druhém kole.

Stereotyp a nevyváženost je hlavní nedostatek této hry, které je pojata s nutnou dávkou humoru. Pokud se Vám podaří hrou projít, až na konec pravděpodobně se k ní již nevrátíte, aby jste ji prošli znovu. Pokud se však někde seknete, pravděpodobnost že by jste příběh rozehráli znovu je o to menší. Hra zabaví, příběh je plný narážek na staré akční hrdiny a balancování tréningu. Také chvíli zabere, ale pokud nejste zrovna fandové boxu, tak hra další přidanou hodnotu moc nemá. Zaleží tak už jen na Vás, zda investice do této zábavy je pro Vás zajímavá. Já se u hry na poprvé bavil, průchod hrou se mi podařil na potřetí rozehrání a další dohrání se mi již nepovedlo. Nutno poznamenat, že jsem vždy volil odlišný styl trénování i vlastností. Hru lze na Steamu koupit za 10 euro a tvůrci do ní přidali i možnost české lokalizace.