Během narozeninové akce portálu audiotéka, jsem narazil i na zajímavou audioknihu popisující základy tvoření správného a poutavého textu, ale i dalších prvků webové stránky. Nahrávka je vytvořena ze tří základních částí ve které autor Otto Bohuš, kterému propůjčil svůj hlas Gustav Bubník, popisuje co vše je možné vylepšit, či na co si dát pozor při tvorbě poutavého webu.
Tvorbou svého webu se bavím již několik let a tak jsem si audioknihu zakoupil, abych se dozvěděl, jak jinak vlastně své stránky vytvářím, oproti profesionálním tvůrcům obsahu. Copywriter je totiž člověk, který vytváří poutavý obsah optimalizaci textu a jeho hlavním úkolem je zaujmout čtenáře a využít jeho příchodu na webovou stránku. Do jisté míry je vlastně každý bloger svým Copywriterem, takže kniha může napovědět, čemu se věnovat nebo na co si dát pozor.
První co mě hned po pár minutách poslechu překvapilo je rychlost jakou Gustav Bubník knihu čte. Ta je dle mého nastavena docela vysoko a tak například při řízení trošku potrápí, aby jste vstřebali všechny informace. Do 3 hodin a 37 minut se tak vlezlo 46 kapitol, z čehož je 37 klasických rad a zbytek bonusový materiál.
Jak hodnotit obsah knihy? Hodnocení je v tomto případě docela složité. Autor poutavě popisuje všechny základní aspekty, které je třeba znát při tvorbě zajímavého obsahu práci s návštěvníkem stránky. Dozvíte se například o tom, jak si vyladit svou úvodní stránku webu, jak rozmístit položky v menu či, jak menu optimalizovat, aby nepůsobilo přeplácaně. V dalších kapitolách se můžete dozvědět jak pracovat z návštěvníkem stránky, jak jej nalákat na obsah na jiných stránkách či jak optimalizovat stránky vstřícněji pro vyhledávače. Pokud již obsah vytváříte, většinou se některými radami již řídíte, ale i zopakování těchto rad není občas špatné.
Já si audioknihu poslechl hned dvakrát po sobě, abych si setřídil myšlenky a poslechl si části, na které jsem při řízení neměl dostatek pozornosti. Kniha není napsaná špatně a rychlé čtení pomáhá a kapitoly jen lítají. Zde bych viděl asi největší problém kniha. Je totiž docela obecná. To samo o sobě nevadí, musí byt obecná, jinak by se nedala aplikovat na široké množství obsahu. Autor ale nic neokecává a ani se nesnaží problematiku nějak osvětlit. Dle mého názoru by vůbec neuškodilo, kdyby autor zaštiťující se několikaletými zkušenostmi, kapitoly prostě natáhl a vložil do nich trochu více ze své praxe.
Mé hodnocení audioknihy je 80%.
Mohlo ba Vás zajímat
Audiokniha pište jako copywriter na portálu audiotéka.cz
Digitální garáž Google aneb bezplatný výukový kurz Google jak uspět na internetu
Surpan
2016-11-09 12:24:21To zní jako zajímavé čtení. Pomohlo ti to osobně v něčem, jako blogerovi, který má blog již docela dlouho a to s vysokou návštěvností, nebo je to spíš pro začátečníky?
Ijacek.007
2016-11-09 12:39:17Surpan
je tam spousta pasáží o tom jak dělat věci správně jak některé
nedělat a kupa dalších rad nejde o to že mám blogu již dlouho ale o to
že tuhle problematiku osobně aktivně studuji takže u mě to bylo spíše
doplnění. Ale typy v audio knize jsou použitelné v jakékoliv internetové
stránce. Pokud tě alespoň trochu tvorba obsahu zajímá je to kniha která by
ti neměla utéct dle mého názoru. Pokud se ale o publikování na internetu
aktivně zajímáš spoustu informaci již budeš znát ale i tak je třeba
nepoužíváš nebo jim nedáváš ten správný význam a důležitost takže
i v tomhle ti kniha muže pomoci.
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři