Napadlo Vás někdy, jaké by to mohlo být, kdyby z našeho světa zmizely všichni lidé a vládu nad naší planetou by opět převzala příroda? Právě o tom pojednává kniha Evoluce německého spisovatele Thomase Thiemeyera. Pojďme se na tuto knihu podívat blíže.

Kniha se věnuje osudu skupiny dospívajících německých dětí, které byly vybrány na studentský pobyt v Americe. Nasednou do letadla, ale do plánované destinace již nedorazí. Během letu se totiž něco pokazí. Něco, co je přenese i s letadlem do budoucnosti. Budoucnost však není pro lidský druh vůbec příjemná, po podařeném přistání tak naše skupina i všichni v letadle zjistí, že něco není v pořádku.

Svět se změnil . Jako by lidé z ničeho nic odešli a vše nechali tak, jak je. Obchody, letištní halu, nedaleké město. Vše zůstalo bez lidské ruky a příroda si pomalu bere své území zpět. Co kniha umí opravdu dobře, je popis světa, ve kterém již vrcholem potravinového řetězce není člověk. S hrdiny se tak vydáte na cestu za poznáním. Rozhodnou se totiž opustit relativní bezpečí letištní haly, kam se všichni z letadla přesunuli po přistání a vydat se do nejbližšího města zjistit, co se vlastě stalo. Proč je místo opuštěné a kam se všichni lidé vlastně poděli.

Hodnocení audioknihy knihy Evoluce

Kniha je zařazena pro mládež a tomu odpovídá i charakter postav. Nikdo není vyloženě zlý a nebezpečí hlavních hrdinů spočívá hlavně v okolním neznámu a zákonitostech nového prostředí, než mezi sebou. Přes tento fakt a pár nelogických maličkostí, které nebudu spojlovat, je však příběh pojat velmi poutavě a v audio formě velmi dobře namluven. Než se tak nadějete, je oněch více, jak 7 hodin příběhu pryč. Druhý problémem je fakt, že jde o novou knižní sérii, která není dokončena. Namluvena je zatím pouze první kniha. Druhé knižní vydání ještě namluvené není, nicméně ani touto druhou knihou příběh nekončí, takže tato poutavá kniha končí v části, kdy Vás povedený titul nechá čekat na pokračování. Škoda, že si autor nedal tu práci všechno sepsat a vydat dohromady. Teď nezbývá nic jiného, než čekat jestli budou přeloženy i další díly, či co je horší, jestli autor celou knižní sérii dokončí. Cože je opravdu škoda. Nicméně podle informací z audiotéky by měl další díl této zajímavé knihy vyjít začátkem roku 2020. Budeme se těšit.