blog.ijacek007.cz

Blog o všem trochu jinak.

Naskytla se mi možnost, za odměnu zdarma vycestovat do zahraničí, na pětidenní dovolenou do Spojených arabských emirátů. Neváhal jsem ani chvíli a rozhodl jsem se této příležitosti využít,i když to znamenalo, že odcestuji sám, s lidmi o kterých jsem nic nevěděl.

Měl jsem jen datum a místo odletu. Kontakt na člověka, se kterým jsem nikdy před tím nemluvil. Nikdy před tím jsem dopravním letadlem neletěl. Byl jsem nervózní. Normálně si všechno zařizuji sám nebo se svou ženou. Vše máme naplánované zaplacené a zajištěné. V tomto případě jsem jen věděl, že je vše zařízené.

Na letišti jsem měl být o půl sedmé ráno a vzhledem k tomu, že jsem tam cestoval poprvé zvolil jsem cestu na pražské letiště autem, s dostatečným časovým předstihem. Na internetu jsem si dopředu zarezervoval parkování a v den odletu jsem se vydal normálně do práce. Z práce jsem dorazil domů a věnoval se rodině. Poté jsem šel na chvíli spát a po půlnoci jsem se vydal na cestu.


pohled na navigaci tomtom a čas předpokládaného příjezdu s počtem km předemnou

Celý den před odjezdem bylo teplo a teploty byly opravdu vysoko nad chladný lednový průměr. Když jsem se však vydal na cestu začalo sněžit a na cestě sníh začal namrzat. Cestou mezi Bruntálem a Šumperkem auto klouzalo jak divé a průměrná rychlost se pohybovala něco okolo 50 km/hod. Navigace mi neustále přepočítávala čas dojezdu a časová rezerva se neúprosně krátila.


odlesk policejního světla ve zpětném zrcátku díky této fotce jsem naštval policistu.

Jakmile jsem však přejel Šumperk, cesta začala být zase suchá a to mě trochu zklidnilo. Další nečekáné zdržení na mě čekalo až v Hradci Králové, kde mě zastavila policejní hlídka. Po krátké dechové zkoušce jsem jen čekal na výsledek lustrace auta. Rozhodl jsem se vyfotit odraz policejního majáku ve zpětném zrcátku. Tím jsem naštval policistu lustrujícího mé auto a málem dostal pokutu 5000 kč za neodlepenou starou dálniční známku. Pokutu jsem nakonec nedostal a v pořádku jsem tedy dojel do parkovacího domu, kde jsem nechal své auto. Díky časové rezervě jsem téměř hodinu počkal v autě a poté jsem se vydal již na letištní terminál.


značení cesta k letištnímu terminálu

informační tabule s plánovanými odlety a přílety

Cestu z parkoviště na letiště najde snad každý. Velmi přehledné značení je téměř na každém sloupě, takže jakmile zaparkujete a nechcete-li využít mikrobus, který sváží lidi z parkoviště na letiště zadarmo, můžete se procházkou na cca 15 minut projít, přímo na letišti. Já po téměř pěti hodinách v autě využil možnosti se projít a na letištní terminál jsem se vydal pěšky.


Letištní hala letiště Václava Havla Praha

Bylo to tady. Stál jsem v prázdné letištní hale, téměř o tři hodiny dříve před odletem. Nevěděl jsem kdo mi dá letenku, kam se má jít, kde najdu letadlo, jestli jsem něco nezapomněl. Našel jsem si volné místo na okraji haly a posadil se před mladého muže zhruba v mém věku. Díval se do telefonu a nic jiného okolo sebe nevnímal. Chvili jsem zbíral odvahu a pak jsem jej oslovil. Zeptal jsem se kam letí a když jsem se dozvěděl, že také do místa kam já, uklidnil jsem se.


nákupní zóna letištního prostoru

Najednou jsem v tom nebyl sám byl tam někdo, kdo měl letět do stejné destinace jako já a nervozita ze mě trochu opadla. Později jsem se s ním zase dal trochu do řeči. I když si moc povídat nechtěl. Vysvětlil jsem mu situaci. Řekl jsem mu, že jsem na letišti poprvé a on mi postupně vysvětlil všechny základní informace.


letenka Praha Dubai

Na letištní tabuli se u čísla letu objeví číslo přepážky, kde dostanu letenku na základě mého pasu. Za předpokladu, že ji někdo před tím na mé jméno zarezervoval. Zde je možnost požádat o přidělení sedadla u okna letadla. Já této možnosti využil, abych mohl fotit během letu. Zároveň se při tom odbaví zavazadla a po pásu odjedou od přepážky do útrob letiště. Následuje pasová kontrola a poté vstup do bezcelní zóny na letišti. Tam již stačí najít cestu k terminálu, který je uveden ve vytištěné letence. Terminál nezvaný GATE, neboli brána, se otevírá okolo hodiny před odletem.


Letadlo připravené na nástup pasažéru

Zde již následovala bezpečnostní kontrola, průchod bezpečnostním rámem a poslání příručního zavazadla a kovových předmětu přes rentgenovou kontrolu. Odbavení, s letenkou a pasem v ruce, již stačí pouze čekat na otevření cesty do letadla a vyhledání svého sedadla. Chvíle na usazení a následuje pokyn posádky letadla o vypnutí mobilních přístrojů nebo přepnutí do režimu letadlo.


vnitřek letadla pohled na nastupující cestující

Až ve chvíli, kdy sedím v letadle a začínáme se posouvat na ranvej si plně uvědomuji, že opravdu odletím. Hned za naším letadlem se chystá na vzlet další letadlo. Chvilku to ještě trvá a jde se na start. Po bezmála devíti a půl hodinách od doby, kdy jsem se vydal na cestu se odlepujeme od země a před námi je šestihodinový let.


pohled na další letadlo čekající na vzlet

pohled na zem pod křídlem letadla než nabere letadlo tu správnou výšku

Během letu jsme zažili jen mírné turbulence , krásný pohled na Vysoké a Nízké Tatry a oběd.


pohled na slovenské pohoří vysokých Tater z výšky 10 000 metrů.

pohled na občerstvení na palubě letadla v létě roku 2015 se rozhodly nízkonákladové lety od obědu na palubě některých letu upustit.

Během letu jsou pouštěné na LCD obrazovkách nad sedadly letové informace, které ukazují v jaké jsme výšce, kde se letadlo nachází nebo jaká je venku teplota, aktuální čas nebo zbývající doba letu. Všechny tyhle informace jsem ale vyfotil při cestě zpět, takže jsou všechny údaje uváděné z Dubaje do Prahy.


informace o průběhu letu nebo například o aktuální teplotě se občas zobrazují na obrazovkách v letadle.

orientační poloha letadla na

Uprostřed letu se pak na LCD obrazovkách promítaly dva filmy. Během letu jsem zjistil, že sedím vedle mé kontaktní osoby a tak když jsme v Dubaji přistáli, již jsem se držel správných lidí.


informace o rychlosti a výšce

Pohled na palubní systém s aktuální polohou letadla.

Po šestihodinovém letu jsem najednou stál na letišti vzdáleném více jak 4000km od domova. Následovala již jen nalezení cesty k celní kontrole, kde jsem dostal do pasu vízum a pak jen najít svůj kufr. U pásu jsem tedy s dalšími kolegy čekal na své kufry, než nám slečna, která slyšela že se mezi sebou bavíme česky, sdělila, že naše kufry byly již vyloženy z pásu a že kufry, které sledujeme jsou již z jiného letadla.


informační tabule u výdeji zavazadel nepřipomíná zrovna čitelný text

Přebral jsem si tedy kufr ze země před pásem a vydal jsem se z letištní haly. Bylo to tady. Čerstvý teplý vzduch a ruch před letištěm. Stál jsem se svým kufrem před letištěm v Dubaji.


před letištním terminálem v Dubaji

Mohlo by Vás zajímat

Spojené arabské emiráty výlet do města Al Ain

Pokračování hotel RIXOS

Letadlový radar on-line

Chorvatsko v polovině září


Štítky článku auto | fotografie | myslenky |
Autor Ijacek.007 28.01.2015 zobrazeno 5 069x
Předchozí článek Prestigio Multiphone 7600 Duo můj nový mobilní přístroj
hotel RIXOS BAB AL BAHR pobyt Ultra all inclusive Další článek


gravatar

Vložit komentář

Nick *:
WWW:
Email * (nezobrazuje se ):
Gravatar:
Pamatuj si mě:
Komentář článku *:
Opiš následující text: *

* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři

Přihlášení



Audioknihy

Jsme milovníci audio knížek, kterých aktuálně máme zakoupených 426. Poslech všech dohromady zabral přes 5945 hodin.

Z tohoto množství jsme si již stihli poslechnout téměř 48% tedy 203 audioknih.

Aktuálně poslouchaná audioknihakniha je Orlova kořist

Poslední hodnocenou audioknihou je Marek Dvořák: Mezi nebem a pacientem Hodnocení audioknihy 4/5.

Nejlépe hodnocenou audioknihou je Astronautův průvodce životem na Zemi Hodnocení audioknihy 4/5.

Reklama