Dnes se podíváme na nejnovější verzi fitness náramku pro děti. Jak se nová verze posunula oproti svému předchůdci? Pojďme se na to podívat.

Pohled na novou verzi oblíbeního dětského náranku.

Hned od začátku musíme napsat, že jsme náramek nepořídili jen tak pro nic za nic, ale vyměnili jsme jeho starou verzi, protože stařičká elektronika se odporoučela do křemíkového nebe a bylo tak nutné poohlédnout se po náhradě. Hlavní přínos dětské značky Garmin náramku je provázanost s ekosystémem Garmin.

Porovnání dvou nejnovějších verzí dětského náramku.

Jak tedy nový přístroj vypadá a co se oproti minulé verze změnilo. Druhá verze vypadala jako fitness náramek obsahovala malý displej a byla dodávaná s náramkem, který neměl přezku a natahoval se přímo na ruku. Pokud však dítěti ruka vyrostla, dal se strojek druhé verze vyloupnout ze silikonového náramku a mohli jste jej vložit do obalu z dospělého náramku Vivofit3. Řemínek třetí verze Vivofit junior už obsahuje klasickou zapínací přezku, a tak je na dětskou ruku hodně variabilní, s dalším růstem dítěte pak nebudete muset řešit jiné řemínky. Změny se také dočkal displej. Ten byl u starší verze opravdu miniaturní, oproti tomu nová verze náramku má displej poměrně velký, a tak jsou na něm všechny informace mnohem lépe vidět.

produktový obrázek

Co se týče ovládaní, tak to zůstalo naprosto bezezměnná. Obě verze náramků se ovládají jediným tlačítkem, pomocí kterého listujete v menu, ve kterém najdete všechny důležité informace. Dalším stiskem tlačítka zapnete podsvícení baterie a dlouhým podržením tlačítka se začne náramek synchronizovat s telefonem pomocí Bluetooth připojení k telefonu, na kterém běží aplikace Vivofit junior. Výdrž baterie je jak u starého, tak nového modelu udávána okolo 1 roku. A z praxe mohu říct, že opravdu záleží, jak často budete náramek synchronizovat. U starší verze nebyl problém dostat se z životnosti baterie přes rok a půl.

Obrázek

V aplikaci si také můžete zvolit styl dvojice základních obrazovek. První je obrazovka s časem, která se zobrazuje jako hlavní a, na kterou se hodinky po chvíli nečinnosti vždycky automaticky vrátí. Na této obrazovce můžete nechat zobrazit čas s obrázkem Marvel hrdinů. Nebo obrazovku s časem a datumem či políčko s informací o aktuální dosažené denní aktivitě. Počet kroků ani svůj vlastní ciferník zde však zobrazit nemůžete.

Obrázek

Pro obrazovku s počtem kroků lze také vybrat obrázek na pozadí. Tady je ale možnost volby opravdu hodně omezená. Můžete si vybrat jen ze čtyř připravených obrazovek s Marvel symbolikou. Dále je pak možné na displej umístit telefonní číslo nouzového kontaktu, který by se měl v hodinkách ve spodní části zobrazovat. Nicméně tuto možnost jsem nenastavoval, takže nevím, jak moc je tato informace poté čitelná či kde se vůbec tento údaj zobrazuje.

Historie kroku aktivita nebo seznam povinnosti.

Další obrazovky jsou pak stejné pro obě verze náramku, a to jak monitor kroků, monitoring denní aktivity, seznam povinností nebo systém odměn.

Pohled na hru která je součástí odměn za aktivní pohyb.

Také je náramek stále spojen s hrou, ve které vaše ratolest může hrát, získávat body k hraní díky splnění počtů aktivních minut ve dni. Je zde tedy jistá motivace k pohybu. Hra je od doby, kdy jsem ji zkoušel naposledy doplněna o českou lokalizaci, což se hodí, když vezmeme v potaz, že cílí na nejmladší. Nicméně u nás se hra nikdy nesetkala s velkým ohlasem, takže k jejím hraní vám toho moc nepovím.

Co napsat na konec? Nástupce se Garminu povedl. Přístroj není veliký a sedí na dětské ruce. Příjemně se ovládá a přenesl si všechny plusy předchozí verze. Hodně příjemná je i výdrž baterie, takže odpadá nutnost neustále hlídat, jestli není přístroj vybitý. Díky povedené aplikaci lze nastavit spousty alarmu, takže můžete nastavit nejen „budíček“ ale také odjezdy a příjezdy autobusu či kroužků pro vaši ratolest. Navíc lze upozornění doplnit o grafický obrázek, takže i menší děti hned poznají o jaký alarm se právě jedná. Navíc se dají pořádat výzvy, a to napříč Garmin platformou. Lze zde zapnou i trasování. I když se jedná o počítání trasy dle kroků. Délka kroku se dá ovšem také nastavit. V neposlední řadě je zde i kvalitní zpracování, a ne zrovna nepříznivá cena. Za mě se tento model zase posunul směrem k lepšímu a rozhodně není špatnou volbou obzvláště máte-li doma nějakého „dospělý“ přístroj Garmin.