Jako velký milovník této komixové postavy, jsem si nemohl nechat ujít ani poslední díl ze studia Rockstedy. Hra se v době svého uvedení na trh na počítačích potýkala s obrovskýmy technickými problémy, což velmi ovlivnilo hodnocení hráčů. Jak je na tom hra nyn,í téměř rok a ůul po jejím uspěchaném vydání a má vůbec smysl si ji pořizovat? To se dočtete se v následující recenzi.

snímek ze hry

Již při oznámení vývoje hry se studio Rocksted,y které stojí za prvními uspěšnými díly Batman Ascilum a Batman Arkham city nechalo slyšet, že jde o poslední díl série. Do jisté míry se tak nechali inspirovat filmovou trilogijí režiséra Christophera Nolanda. Tak jak to ovšem chodí, poslední díl měl být mnohem větší než všechny předešlé. V původních informacích se autoři nebály konceptu, kdy do každé budovy půjde vniknou a kdy vše ve městě půjde prozkoumat. Tento záměr se autorum úplně nevyvedl. Nicméně nový větší Godhem je opravdu velmi pozoruhodně zpracován.

vyčkávání a pomalé plížení

Největší kámen úrazu a důvod špatného hodnocení celé hry je špatná optimalizace počítačové verze, která v době vydání hry na trh způsobovala, že spoustě hráčům hra padala, kousala se a v některých případech nešla dohrát. Tehdy vyšlo na jevo že studio Rockstedy vyvíjelo svou hru primárně na konzole a na převodu počítačové verze hry pracovalo jiné studio. Další špatnou zprávou byl strach studia z prozrazení příběhu a tak nedocházelo k preciznímu testování hry. V době vydání tedy byla hra mizerně optimalizovaná obsahovala spousty chyb. Studio se omluvilo hráčům a nabídla vrácení peněz. Patch opravující značnou část problému vyšel několik měsíců po vydání hry. Opravil většinu chyb, takže titul se již dá dohrát bez zásadnějších problémů.

pohled na mapu na které je dostatek místa pro vyblbnutí

Nic tedy nebrání do hry se ponořit a podívat se s čím se s námi autoři vlastně chtěli rozloučit. Na internetu navíc můžete stáhnout povedený český překlad, díky kterému si poslední díl serie můžete užít s titulky a tím se naplno ponožit do příběhu. Ten je velmi pěkně zpracován, nechybí zajímavé zvraty ani dialogy se známimi postavami.

pohled na přepravní

Největší novinkou však mělo být „auto“ nebo spíše osobní tank temného rytíře, díky kterému jsme si měli nový Gotham znovu zamilovat. Právě pro potřeby rychlého přesunu atuem bylo město přepracováno ulice zvětšeny, abychom si mohli jízdu timto vozidlem dositosti užít. Aby se naplno využil potenciál vozidla, na scénu se dostaly také nepřátelské tanky v ulicích, kterých je třeba se zbavit. Protože však Batman není žadný nekompromisní voják, autoři se rozhodli pojmout takny jako dálkově ovládané drony, jejiž zničením přijde k ujmě jen ego velitelů těchto strojů.

Obrázek

Šaloamounsky autoři také vyřešili pohyb auta po mapě a případné možné sražení chodců nebo spíše padouchů. Celý Godham byl totiž evakuován, tak jako v předchozích dílech a tak se kromě policistů, padouchů a jiných příběhových postav po městě nic nepohybuje. Pokud by jste přeci jen najeli vašim osobním tankem do lidí, ochrané systémy vašeho vozidla vypustí elektrický výboj a nebožáka před přejetím odhodí na stranu. Sice jej omračíte, ale nezabijete a to je přesně styl temného rytíře.

Obrázek

Kromě hlavního příběhu, který Vám s dialogy vystačí na několik dlouhých hodin zábav,y ve městě samozdřejmě najdete i kupu vedlejších ůkolů. Například zachránít hasiče ze ztracené jednotky. Překazit vyloupení bank. Zničit skladiště zbraní. Zneškodnit bomby rozmístěné po městě nebo neutralizovat velitele milic.

Obrázek

Je toho spousta co lze ve městě zločinu dělat. Samozdřejmě bych neměl zapomenout na klasické Ridlerrovy hádanky, nicméně ty mě už tolik nebavily a popravdě to byla jedna ze dvou částí, které jsem nedotáhl do konce. Tou druhou bylo po dokončení herního příběhu vyčištění ulic od zločinců. Tyto v předchozích dílech skvělé boje mají své kouzlo pořád, nicméně teď boj není odměněn body a tak neustále hledání skupinek nepřátel a jejich mlácení mi přišla tak nějak zbytečná.

Obrázek

Pokud dokončíte i tuto část hry, ještě zde jsou jednotlivé výzvy nebo placené rozšíření. Rozšíření mi však přišly poněkud krátké a dají se během pár hodin bez problémů dohrát. Jak je vidět poslední díl série má opravdu co nabídnout a díky češtině i opravení většiny chyb, jde o vemi povedenou hru. Já osobně jsem se u ní bavil více jak 40 hodin. A většinou jsem se opravdu bavil.

Mohlo ba Vás zajímat

Hra Batman Arkham Knight ne Steamu

Stažení češtiny do hry