Herním adaptacím filmových předloh se obecně moc nedaří. Najdou se však i výjimky, které navážou na svět filmové předlohy a umožní nám se do tohoto světa vrátit a prožít nová dobrodružství. Pojďme si představit jednu takovou hru.

Takto Vás uvíta uovdní obrazovka hry

Hra vyšla po stejnojmenném filmu, jehož licenci využívá. Ze své filmové předlohy si však slepě nebere vše, ale jde tak trochu svou cestou. Dostanete tak možnost navštívit postapokaliptycký svět plný násilí smrti a vůně benzínu na odlehlých vyprahlých pláních. A co Vás ve hře vlastně čeká.

Hlavní zápletka se motá kolem získaní Maxova auta. Auto je totiž v pustině, kterou herní svět představuje a po němž se ve hře můžete libovolně pohybovat. Rozdíl mezi životem a smrtí. Na začátku Maxe přepadnu a jeho auto banditi rozeberou na šrot. Hlavní zápletka je tedy jednoduchá, najít dostatek surovin a postavit si nové auto, díky kterému se Max může vydat na svou cestu přes nekonečné písky pouště. Příběh hry je tedy v celku jednoduchý a nečekejte od něj nějaké zasadní zvraty. Postavy jsou buď hodné, nebo zlé a Max je tak nějak obojí.

V tomto menu mužete odemikat udery nebo vylepšovat zboroj a vybavení vaší postavy.

V tomto menu je možné kupovat upravy pro vašeho plechového miláčka

Jak jsem již psal, od začátku hry máte možnost probíjet se pustinou. K tomu máte auto i hrdinu, kterého postupně vylepšujete. Auto, tak jako ve filmové předloze, používáte na přesun po mapě ničení aut těch zlých a také na závody. Postupem času se odemknou Možnosti vylepšit si svůj vůz například větším mrazíkem, lepšími pneumatikami pro lepší ovládání nebo harpunou pro likvidací například kol ostatních aut. Na korbě máte všemocného mechanika, který po jakékoliv potyčce dokáže auto opravit. Zajímavé je, že i když je auto plamenech, mechanik vše uhasí a za pár chvíli můžete nasednout do opraveného auta.

I když auto hoří díky mechanika je téměř za chvíli v perfektním stavu

Ne všechno se ale odehrává v autě. Na mapě najdete také tábory nepřátel a v každé lokaci také jedno místo s hlavním bosem. S těmito nepřáteli si to budete muset rozdat pěkně po svých. Odměnou za vítězství bude oslabení vlivu hlavního nepřítele a osídlení dobytého území přeživšími. Také za každé osvobození získáváte automaticky jednou za čas přísun šrotu. Ten je ve hře využíván jako platidlo a pomocí něj můžete vylepšovat své auto nebo Maxovy schopnosti. Boje mimo auto jsou řešeny ve velmi podobném stylu jako boje v sérii Batman, kdy pomocí krycích a útočných tlačítek devastujete skupiny nepřátel pěkně zblízka. I když je soubojový systém podobný Batmenovy slitování od Maxe rozhodně nečekejte. Ve hře existuje jen malé množství palných zbraní, nicméně brutalita, kterou je Max schopen kosit nepřátele se s tím vypořádává po svém.

Pustina je dostatečně veliká aby její objevování chvíli vydrželo

Ve hře mužete také závodit

Herní doba samotné kampaně je uváděna něco okolo 10 hodin. Ja se bavil i vedlejšími úkoly a tak mě hra bavila něco přes čtiřicíktu hodin. Pořád nemám dohráno vše, nicméně po čase vedlejší úkoly přestanou bavit a tak po dokončení hry o svět přestanete mít zájem. Vedlejší úkoly jsou totiž hlavně trojího typu a časem začínají nudit. Na vývěr máte vyčištění všech základen, včetně těch z hlavní bosem hlídající danou oblast.

díky bugině se psem je možné odstranit miny z minových polý

Nebo čištění mapy od minových polí. To se dělá buginoou, ve které je pes. Snad jedné zvíře, které jsem ve hře potkal. Ten Maxe vždy upozorní na minu a úkolem hráče je pak vystoupit a výbušninu zneškodnit. Po mapě jsou také rozmístěny strašáci připomínající krutost hlavního zaporáka a tak se také můžete bavit ničením těchto strašáků. V neposlední řadě jsou tady konvoje se zasobovacím autem, které je nuté zneškodnit. Z auta vypadne specifická trofej a opět tím snížíte vliv v části mapy. Abyste si jednoduše na mapě zvýraznili všechny místa a nemuseli je pracně hledat, můžete použít speciálních stanovišť s horkovzdušnými balóny.

díky těmto balounum si mužete odhalit mapu v okolí

množstvý lokací na herní mapě

Ve světě se dále mění den a noc a nejednou Vás také překvapí písečná bouře, které se velmi špatné ujíždí, ale která naoplátku přináší nemálo drahocenného šrotu. Jako velmi příjemnou hodnotím i amatérskou češtinu, díky které si můžete užít dialogy a scény s titulky. I když angličtina není vaše silná stránka. Osobně jsem se u hry bavil. Máte-li rádi postapokaliptický svět či jen filmovou předlohu, budete se zcela jistě bavit také.

Ve hře Vás nejednou muže přepadnout nepříjemná bouře před kterou je nejlepší se schovat