Je to už nějaký pátek co vyšla Sci-Fi akční adventura z prostředí futuristické paříže. Nastal čas oprášit soubory hry z virtuální knihovny a zjistit, jak se tento kousek vlastně hraje.

úvodní obrazovka

Hra se odehrává v Paříží roku 2084. Celému světu vládne zlá organizace, která umí nahrávat, ukládat a mazat vzpomínky lidí. Díky tomu má přístup do vzpomínek lidí a může je dle vlastních zájmů využívat, upravovat či mazat. Existuje přitom jen velmi malá skupina lidí, která se může vzepřít a pokusit se všemožného Velkého bratra zničit. Jednou z takových výjimečných lidí je i agentka Nilin, která má schopnosti vstupovat do vzpomínek ostatních a upravovat je.

bojový systém

Na začátku hry se však Nilin probere ve věznici, kde se ji snaží natrvalo vymazat všechny vzpomínky. Aniž by věděla, jak se do své situace dostala či co má dělat, využije možnosti utéct a postupně se snaží zjistit, co se stalo. Přidá se tak mezi odboj a vydá se zjistit co se kolem děje.

celý příběh je rozdělen do 8 částí každá z části se odehrává jinde.

Příběh je rozdělen do 8 kapitol, ve kterých se dostanete do zcela rozdílných částí futuristické Paříže. Budete tak mít možnost navštívit čtvrť zbohatlíku a místní smetánky, ale také opačný protipól v podobě chudinských get a jejich obyvatel či například vězení. Jednotlivé lokace jsou vždy koridorem, ale s atmosférou i skvělým citem pro detail.

Herní svět

Jen o vizuálu, ale hra totiž nabízí mix objevování lokací s akčními souboji s nepřáteli, které je nutno vyřadit, aby bylo možné projít ve hře dál. Bojový systém je však poněkud originální. Herní mechaniky se skládají z úskoku , dvou úderu a využití speciální schopností. Autoři do hry přidali možnost skládat si jednotlivé údery do komb. Údery se navíc postupem hry odemykají a tím pádem máte teoretickou možnost složit si vlastní mix úderu, tak jak Vám vyhovuje. Údery jsou rozděleny na 4 kategorie. Útočné, obnovující zdravý, snižující čas na znovu použití speciální schopnosti a násobiče, které zdvojnásobují účinek předchozí položky v kombu.

nastavení bojových komb a kombinace útoků

Osobně mě ale nebavilo nijak si komba upravovat a používat jejich možnosti a tak jsem celou hrou proskákal defakto z jedním, které jsem měl nastaveno na obnovu života a snížení času. Ve většině soubojů jste totiž obklíčeni přesilou a mnohdy se také stává, že po prvním útoku na Vás přijde útok další. Proto je nutné nejen obnovovat zdraví, ale také se vyhýbat ranám a uskakovat, kdykoliv se na Vás snaží zaútočit. Pokud však uskakujete nebo obdržíte úder, kombo se ruší a začínáte znovu. Což mi poněkud kazilo chuť jakkoliv komba testovat a zůstal jsem u ověřeného modelu – 3 údery a jeden úskok. A pokud to bylo možné používání střelby nebo speciálních schopností.

poj z jedním z boosu

Mezi jednotlivými boji jsem nastínil pohyb v koridoru, nicméně to není úplně přesné. Mezi přechody a místy s nepřáteli totiž většinou musíte, ač v koridoru a ač pevně danou cestou, někam doskákat či se někam vyšplhat. Tyto pasáže jsou sice poněkud odpočinkové, protože kolem sebe máte většinou viditelnou nápovědu na jaké místo se dále musíte dostat, nicméně mě v kombinaci s velmi povedenou grafickou stránku hry bavili a mnohdy jsem s hrdinkou zustal stát, jen abych se mohl rozhlédnout po okolí.

lokace ze hry

Popravdě řečeno mě tato akční plošinovka velmi mile překvapila. Příběh sice začíná, jako klasické klišé, kdy musíte získat své vzpomínky a zničit zlou korporaci, nicméně tomu tak není. Vedle poutavého příběhu zde máme příjemný pohyb v po okolí a bojový systém s dostatečným počtem unikátních nepřátel a také odladěnou obtížností. Jako bonus Vám hra v několika málo místech umožní změnit vzpomínku někoho jiného a tím jej přimět ke spolupráci. V neposlední řadě je zde možnost si do hry stáhnout české titulky, které ve spolupráci s vydavatelem hry připravil český distributor hry. Hru jsem prolétl něco málo přes deset hodin herní doby a musím upřímně říct, že mě hraní bavilo. Nejedná se sice o hru do které bych se neustále vracel a po dohrání na ni zase bude zřejmě padat imaginární prach v digitální knihovně, ale i přesto s myslím, že by byla škoda tuto hru minout.