Dnes si představíme krátkou hru z dílny malého nezávislého studia. Která má ovšem díky šikovným českým rukám zdarma dostupnou češtinu. Tak pojďme na to.

Logo hry Tacoma

Hlavním tahákem hry je příběh, který se odehrává na opuštěné kosmické stanici. Hráč se vžije do role externí pracovnice, která se na opuštěnou stanici vydává vyzvednout data. Na místě pak zjistí, že něco tak trochu nesedí a z jednoduché kurýrské práce se hrdinka pouští do rozkrytí toho, co se na stanici stalo. Abyste mohli zkoumat vše, co se stalo na již prázdné lodi, připojíte se k počítači pomocí jistého holografického zařízení můžete analyzovat poškozená data z lodního počítače. Začnete tak procházet části lodi a pomalu sestavovat střípky událostí, které se na stanici odehráli přitom se seznámíte s posádkou stanice.

Posádka ze hry Tacoma

Utržek obnovené komunikace ve hře Tacoma

Hra vám napoví, jaké data má v daném úseku hledat a kde zhruba se na časové ose objeví. Pak lze vytyčený úsek projít a rozhovory či data ze zařízení posádky zanalyzovat. Čas lze přitom libovolně posouvat, a tak si klidně můžete poslechnout část rozhovoru dvojice posádky a pak se vrátit k jiné části posádky a poslechnout si celou situaci z jejich úhlu pohledu. Trošku tento systém připomíná detektivní režim ze hry Batman. Jakmile v dané části sesbíráte všechna vodítka, odemkne se možnost z lokace odejít a přesunout se do další části stanice.

Pruběh obnovy dat v jednotlivých lokalitách hry.

Dokončena analýza všech dostupných dat v lokalitě.

Celá hra je však velice krátká a během pár hodin budete na konci příběhu. Po dohrání navíc asi nebudete mít důvod dobrodružství si zopakovat. I na grafické stránce hry je vidět nižší rozpočet, co je ale větší problém je ztvárnění posádky. Ta je totiž interpretována jen jaký nejasný obrys, a tak si s postavami mnohem hůře vytvoříte jakékoliv pouto. Co se naopak opravdu povedlo je překlad hry, o který se postaral uživatel s přezdívkou Mayki. Díky překladu si tedy můžete pročíst množství dokumentu, ale také grafické prvky lodi nebo rozhraní jednotlivých přístrojů. Vlastně bez této lokalizace by hra, která klade hlavní důraz pro lidi s jazykovou barierou neměla vůbec smysl.

ukázka překladu hry přeložené jsou nejen dialogy ale například grafika vybavení ve hře.

Pohled na přeloženou informační tabuly.

Co říct závěrem? Jde o povedenou hru s příjemným důrazem na příběh, díky kterému rozkrýváte události vedoucí k aktuálnímu stavu stanice. Nicméně nižší rozpočet se projevil na neosobnosti posádky, jednodušších kulisách hry, a hlavně délkou herní doby. Díky češtině si sice můžete pročíst a projít nejednu lokaci. Nicméně to na plnohodnotnou cenu téměř 17 Euro dle mého rozhodně nestačí. Pokud bude hra ve slevě, pak rozhodně stojí za vyzkoušení. Za plnou cenu je mnohem více kvalitnějších titulů, které dovedou zabavit o poznání lepe.