Dnes Vám představím audio knižní verzi knihy Vladimíra Procházky. Kniha si klada za cíl nejednoduchou věc. Ukázat Vám, jak nepracovat pro peníze a naopak, jak lze donutit peníze, aby pracovaly pro Vás.

Audioknihu jsem si poprvé poslechl už téměř před dvěma roky, když jsem ji zakoupil. Letos jsem si ji poslechl znovu, abych si informace připomněl a mohl Vám o této knize napsat následujících pár řádků. Jak název napovídá, kniha nebo její audio knižní verze si klade za cíl, vysvětlit něco málo o toku peněz princip fungování, utrácení, i to kde se peníze vzaly a jak pomocí nich můžete dosáhnout svých cílů. Krásně a detailně popisuje rozdíl mezi výdaji, tedy pasivy a příjmy, tedy aktivy. Dále se kniha opírá do témat jako je závist či v neposlední řadě opomíjená náročnost samotné cesty za bohatstvím.

Pan procházka do velké míry vychází a v některých částech doslova kopíruje předlohu knihy bohatý táta, chudý táta amerického spisovatele Roberta Kiyosakiho. Nicméně na tyto hlavní myšlenky nasazuje vlastní příběhy a zkušenosti, a tak se celá audiokniha velice pěkně poslouchá. Navíc jde o českého autora a tak jsou informace z předlohy do jisté míry šité přímo na české posluchače. Kniha Vás tak imaginárně provede od začátku pana Procházky až k vysněnému finančnímu zajištění. Do jaké míry je příběh v knize popisován a do jaké je fikcí, lze jen těžko posoudit.

Hlavní však není cesta za bohatstvím pana Procházky, ale spíše návod, jak se na takové například vlastní cestě chovat. Čemu dát přednost, čemu se vyhnout a jak své aktivity chránit. Autor se nebojí popisovat typickou českou závist. Chování spotřebitelů a střední třídy. Ale například i základní aspekty ochrany svých aktiv. Jako je například použití daňových úlev, zakrytí vlastnických vrstev společností nebo například ochranu před společným jměním manželů, tak aby se v případě budoucího rozhodu partneru nerozpadly i těžce budovaná aktiva.

popis audioknihy a naše hodnocení

I když jsou základní myšlenky převzaty z jiné knihy i jiného autora, jsou doplněny omáčkou, která se příjemně poslouchá. Kniha je také mnohokrát delší než předloha, ze které pan Procházka čerpal. Někomu sice může vadit až skoro namyšlený výčet autorových úspěchů, nicméně pokud příběh okolo berete trochu z nadsázky, dostanete knihu, která Vám dovede velmi pěkně vysvětlit rozdíl „chudých“ a „bohatých lidí“. Hlavně krásně popisuje, co vše se skrývá za většinou legálně nabytého bohatství oněch „bohatých“. Psáno stylem knihy pořízení této knihy můžete získat základ svého prvního aktiva. Za mě tedy jasných 90% a vřele doporučuji.