Dnes se podíváme na knihu, která je součástí povinné četby a měla by tak být notoricky známá všem, kteří prošli vzdělávacím systémem. Ne nadarmo je ale známé pořekadlo „Ani babičku jsem nečetl.“. I když obsah knihy jsem znal a několikrát jsem zfilmovanou verzi viděl, pročíst si originál je přeci jen něco trochu jiného. A tak jsem se ponořil do příběhu popisující prostou, moudrou, spravedlivou a skromnou babičku a vydal jsem se s ní na cestu na Staré bělidlo.

Obal audioknihy

Hlavní postavou příběhu je babička, která se z vesničky Olešnice na stáří rozhodne přestěhovat za dcerou, která je s manželem v českém panství nedaleko. Zde se stane středobodem domácnosti, kde se i přes svůj věk pustí do výpomoci s početnou rodinnou a hospodářstvím. Novou energii do žil tak vžene babičce nejen nové postavení v rodině, ale také vyprávění vnoučatům, které učí využívat životních příležitostí a zůstat při tom skromný. Přeneseně se tak dozvídáme o nelehkém životě babičky a jejich životních cestách, tak také o chodu samotného českého stavení uprostřed malebné krajiny. Seznámíme se tak s životem i trápením obyčejných lidí i vrchnosti.

Vybrali jsme si pro toto seznámení audio knižní verzi, které propůjčil hlas Jiří Štědroň. Poslech vám zabere téměř 11 hodin příjemného poslechu. Za mě jde o velmi příjemnou pomalu se odvíjející knihu, která může čtenáři ukázat, jak kdysi lidé žili. V době, kdy se na nás valí moderně pojaté romány plné peněz, bohatství a všudypřítomného luxusu nebo z opačného spektra zase popisy katastrof či velkých kauz či válek rozhodně není od věci zpomalit a nechat se s babičkou vtáhnout do míst, kde je na podzim potřeba snést kolovrat a z obavou sledovat osud blízkých vesničanů či například hladinu nedalekého vodního toku. Tato kniha je klasikou z dobrých důvodu a já nemohu nic více než souhlasit. I když jde o povinnou četbu, rozhodně se k ní může vrátit i starší čtenář. Za mě hodnocení 96%

Hodnocení a popis audioknihy.