blog.ijacek007.cz

Blog o všem trochu jinak.

Letos na dovolené mi opět umřely hodinky Garmin Fenix 3. Protože už tento přístroj nebyl v záruce putoval do pozáručního servisu na nacenění opravy. Na následujících řádcích najdete popis toho, jak funguje originální servis této značky.


obrázek garmin fenix3 nefunkční

Z příjemné dovolené jsem se vrátil poněkud rozladěný, protože mi opět vypověděly službu hodinky Fenix 3, na které jsem si natolik zvykl tak, že každý den bez nich byl téměř utrpení. I několik týdnu poté, co přístroj vypověděl službu, sem se smutně díval na zápěstí a oblíbený přístroj na něm hledal. Hned z dovolené jsem tedy kontaktoval Garmin, abych zjistil, jak nejefektivněji vyřešit problém s přístrojem. Obrátil jsem se tedy na technickou podporu Garmin a o problému jim řekl. Pracovník na lince mi sdělil, že hodinky budu muset odeslat do servisu, aby je prohlédl technik, že půjde o placenou opravu a navedl mě, kde na stránkách Garmin najdu formulář, který je nutné vyplnit a odeslat s přístrojem na adresu servisu. Vyplnil jsem tedy formulář, přístroj zabalil a odeslal na adresu servisu.


obrázek garmin servis

Díky adrese Garmin/rma lze na webu kontrolovat stav reklamace či opravy, a tak jsem pravidelně kontroloval, jak to s mými nefunkčními hodinkami je. První, když se hodinky dostaly do systému jsem si všiml, že mají špatný status a že v systému je můj přístroj vedený jako záruční oprava.


obrázek garmin servis

Později jak se dostal přístroj k technikovy a ten změnil status opravy na pozáruční, ale dále nebylo ze systému nic dalšího vidět. Bral jsem to jako znamení, že se k mému přístroji dostal technik a o to nedočkavěji jsem čekal na informace o opravě přístroje. Každý den jsem čekal telefonát technika nebo alespoň email ohledně možnosti opravy a pravidelně jsem kontroloval stav i v online systému, ale nic.

Po 25 dnech od dne, kdy jsem předal přístroj přepravě už jsem čekání nevydržel a zavolal jsem na jediné telefonní číslo, které je na stránkách společnosti Garmin vidět. Na kontaktní číslo musel jsem volat snad několik hodin, protože na linku se téměř nedá dovolat. Po dovolání mi operátor sdělil, abych napsal email, že jinak se k informacím o opravách nedostanu. Napsal jsem tedy email a čekal na reakci.

Do pár hodin jsem měl odpověď, že technik posílal cenovou nabídku na opravu již 3.7. (tedy před 16 dny) na email a že čeká na mou reakci. Prošmejdil jsem všechny schránky i spamové koše, ale email jsem nenašel. Požádal jsem tedy o zaslání onoho emailu a dál jsem nedočkavě čekal.

Následující pracovní týden hned v pondělí se ke mně konečně dostal email s onou nabídkou. V textu stálo, že hodinky se opravit nedají, protože servis už nemá díly na jejich opravu. Byla mi však nabídnuta výměna přístroje za novější model s doplatkem cca 8000 kč. Poslední větou v emailu byl fakt, že servis žádá, abych se o vyjádření ozval do tří pracovních dní. Což jsem pochopitelně nemohl, když jsem dostal email o 19 dní později, než odesílatel zamýšlel.

Obratem jsem tedy požádal o informaci, zdali nabídka stále platí i po oněch téměř 20 dnech. Když ani další den nedorazila odpověď, napsal jsem ještě jeden email s textem, že s nabídkou souhlasím. Následující pracovní den jsem dostal strohé info o tom, že přístroj bude vyměněn a zaslán. Výborně, byli jsme dohodnuti a celé to trvalo jen 30 dní od doby, kdy jsem hodinky do servisu poslal. Na Garmin stránce se změnil status a do poznámky se vloudila částka, na které jsem se dohodl v políčku vyjádření servisu. Požádal jsem emailem ještě o sdělení, kdy mohu přístroj očekávat a celé zdržení jsem bral jako nedorozumění, kdy se ke mně nedostal email a tím se celý proces neúměrné zbrzdil.


obrázek garmin servis

Když se ale dalších 6 dlouhých dní nic nedělo a já neměl informace o doručení ani odeslání nových hodinek, kapánek jsem opět znejistil. Rozhodl jsem se tedy využít opět technickou podporu a jediné číslo na webu a zavolat si o informace. Nečekal jsem totiž, že pokud někdo 6 dní ignoruje email, bude reagovat i teď. Dovolal jsem se tedy na linku a poprosil o pomoc. Byl jsem odkázán na email servisu. Nicméně, když jsem trval na tom, že semnou servis nekomunikuje, dostala se mi možnost poslat email na podporu, nikoliv do servisu s tím, že se pokusí pracovník zjistit kdeže by mohl být problém. Pracovník mi ochotně na email odpověděl ještě téhož dne, že technici čekají na vystavení faktury a že mi hodinky pošlou, jakmile budou mít fakturu. Bylo mi velmi divné, že v dnešní době vystavení faktury trvá 6 dní, ale nedalo se nic dělat, a tak jsem čekal. Přístroj byl pryč již 36 dní.


obrázek garmin servis

Protože jsem na nový hodinky čekal a těšil se na ně, opět jsem každý den sledoval stav opravy v Garmin systému. 1.8 nastala změna a do popisu bylo doplněno vyjádření o výměně a také byl servis ukončen. Výborně 38 dní od doby, kdy jsem poslal hodinky do servisu se blížil konec. Požádal jsem emailem tentokrát na oba emaily servis i technickou podporu o sdělení čísla balíku, abych mohl dobírku směřovat do práce a tím vše co nejdříve ukončit a čekal jsem.

Za další 4 dny dorazila odpověď, že jakmile balík bude odeslán číslo balíku mi pošlou. Pochopil jsem tedy, že ani to, že přístroj opustil servis nepovede hned k odeslání nového přístroje a že mi nezbyde než zase čekat. Byl to 43 den po odeslání vadných hodinek do servisu. Za pár hodin však dorazila SMS i email od přepravce, že balík je konečně na cestě. Následující pracovní den jsem měl balíček už v ruce a konečně jsem se mohl kochat novým přístrojem.


obrázek garmin ppl

Ale práci servisu bych si tedy rozhodně představoval jinak. Servis nekomunikuje, téměř na každý druhý email nereaguje, přístroj se ke mně dostal až po dlouhých 44 dnech. Navíc se jednalo ze začátku o placenou opravu. Telefonní linka je neustále přetížena nebo ignorována a dovolat se na podporu je nadlidský výkon. Technik se nesnažil nijak spojit i když mu ležela na stole zakázka, u které měl veškeré kontakty i s telefonním číslem. Je smutné, jak přístroj, který si člověk zamiluje a užívá jej každý den najednou chybí a servis klidně dopustí, aby 44 dní byl majitel bez něj. To rozhodně nebuduje pěkné podvědomí o značce ani o kvalitách přístroje, a to ani nemluvím o tom, že mi nebylo sděleno, co se s hodinkami vlastně stalo a proč přestali fungovat.

Mohlo by Vás zajímat

Reklamace Garmin Fenix3

Praskaní řemínku Garmin pokračuje


Štítky článku elektronika | garmin | myslenky | opravy | skutecnost |
Autor Ijacek.007 08.08.2019 zobrazeno 898x
Předchozí článek Odměny za podporu projektu Tatra kolem světa 2 dorazily
Upgrade fotografického vybavení, pořízení Nikon D5600 Další článek


1

spektakularni trapezoid

2019-08-20 14:51:43

ach jo, to jsem se teda moc neuklidnil, ja jsem aktualne na 21dnech a servis nereaguje na maily, neodpovida a podle operatora vsechny emaily do –1den by mely byt vyresne. mohl bych poprosit o zaslani primeho emailu na podporu?..z o­peratora se mi nic vymamit nepodarilo-pouze ze jediny kontakt je email na servis. Jinak teda pod vas clanek se teda muzu podepsat – komunikace ceskeho servisu je teda fakt des. Dekuji. Jiri


gravatar2iconblog.ijacek007.cz

Ijacek.007

2019-08-20 14:55:26

Zdravím Jiří,
držím palce aby jste přístroj co nejdříve dostal. Já byl bez něj jako bez ruky také se jedná o pozáruční opravu ? jinak email je podpora@garmin.cz pěkný den.


3

spektakularni trapezoid

2019-08-20 15:08:53

Dekuji za odpoved a za kontakt na podporu, Ano, taky se jedna o pozarucni opravu, jen to nejsou Fenixy, ale Forerunner 735XT. Co me desi je to, ze jsem zatim v kroku, jako je vas druhy screenshot a jeste tolik veci je prede mnou, nez se mi hodinky vrati..Navic za tyden me cekaji zavody, na kterych jsem je chtel mit – no nic pomalu se s touto myslenkou budu muset rozloucit. A to jsem si na zacatku rikal, ze prece za mesic to musi stihnout opravit.


gravatar4iconblog.ijacek007.cz

Ijacek.007

2019-08-20 19:12:15

Obávám se Jiří že by se to na závody nestihlo ni kdyby již váš přístroj vyřadili se servisu. V mém případě trvalo poté ještě téměř týden než jej vubec odeslaly zpět. Ale možná se mílím a vaše hodinky se k Vám dostanou včas na Váš závod. Bohužel servis velmi podpokává značku Garmin jako takovou a myslím že je to velká škoda.


5

Stumi

2019-09-16 14:27:59

Tak to je teda síla, já odeslal své 935 do servisu minulý týden tak jsem zvědav jak to klukům bude dlouho trvat. Bylo mi řečeno ze popraskany snímač tepu neznamená ze mi hodinky vymění na místě za nový kus ale ze je stejně musím poslat do servisu prý je na to nějaká svolavacka a budu muset stejně min měsíc čekat než to vymění. Nechápu vůbec smysl jejich servisu, hodinky tam budou ležet pokud je nebudou někam posílat jinam.


gravatar6iconblog.ijacek007.cz

Ijacek.007

2019-09-16 14:37:30

Stumi
No tak uvidíme jak rychle se ti ze servisu ozvou. Budu rád když napíšeš jak jsi dopadl.


7

Prečák

2019-09-29 19:41:20

Dobrý den, no a je to jediný způsob, jak se u nás dá řešit pozáruční oprava? Google mi vyplivl více servisů? Můj problém je, že tlačítko Start/Stop už se nevrací takovou silou, jakou se vracelo, hodně plavu, buď tam něco steřelo nebo nevím. Párkrát jsem už musel odšroubovat horních 5 hvězdiček a hodinky nechat vyschnout, protože tlačítko zůstávalo sepnuté jako při dlouhém stisku (mám tam navolenou zkratku na zapnutí Bluetoothu). Po vašich (ale i jiných) komentářích o fungování servisu velice váhám, zda tam hodinky chci vůbec poslat…


gravatar8iconblog.ijacek007.cz

Ijacek.007

2019-09-29 20:03:40

Prečák zdravím. Já osobně vím jen o tomto servisu nijak jsem to nehledal, když jde o oficiální servis. Pokud máte hodinky v záruce defakto nemáte na výběr. Jiný servis jsem nehledal ale klidně napište zda budete mít s jiným servisem více zkušeností byl bych rád za jakoukoliv zpětnou vazbu. I když nejsem jediný a je uživatel s negativními zkušenostmi více neznamená to že i ve Vašem případu tomu tak bude. Kdo ví třeba se setkáte s profesionálním postupem a budete s chováním servisu spokojen. To zdali to chcete zkusit je ale už na Vás.


gravatar

Vložit komentář

Nick *:
WWW:
Email * (nezobrazuje se ):
Gravatar:
Pamatuj si mě:
Komentář článku *:
Opiš následující text: *

* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři

Přihlášení



Audioknihy

Jsme milovníci audio knížek, kterých aktuálně máme zakoupených 194. Poslech všech dohromady zabral přes 2596 hodin.

Z tohoto množství jsme si již stihli poslechnout téměř 35% tedy 67 audioknih.

Aktuálně poslouchaná audioknihakniha je Artemis

Poslední hodnocenou audioknihou je Artemis .

Nejlépe hodnocenou audioknihou je Astronautův průvodce životem na Zemi .

Reklama