blog.ijacek007.cz

Blog o všem trochu jinak.

Letos na dovolené mi opět umřely hodinky Garmin Fenix 3. Protože už tento přístroj nebyl v záruce putoval do pozáručního servisu na nacenění opravy. Na následujících řádcích najdete popis toho, jak funguje originální servis této značky.


obrázek garmin fenix3 nefunkční

Z příjemné dovolené jsem se vrátil poněkud rozladěný, protože mi opět vypověděly službu hodinky Fenix 3, na které jsem si natolik zvykl tak, že každý den bez nich byl téměř utrpení. I několik týdnu poté, co přístroj vypověděl službu, sem se smutně díval na zápěstí a oblíbený přístroj na něm hledal. Hned z dovolené jsem tedy kontaktoval Garmin, abych zjistil, jak nejefektivněji vyřešit problém s přístrojem. Obrátil jsem se tedy na technickou podporu Garmin a o problému jim řekl. Pracovník na lince mi sdělil, že hodinky budu muset odeslat do servisu, aby je prohlédl technik, že půjde o placenou opravu a navedl mě, kde na stránkách Garmin najdu formulář, který je nutné vyplnit a odeslat s přístrojem na adresu servisu. Vyplnil jsem tedy formulář, přístroj zabalil a odeslal na adresu servisu.


obrázek garmin servis

Díky adrese Garmin/rma lze na webu kontrolovat stav reklamace či opravy, a tak jsem pravidelně kontroloval, jak to s mými nefunkčními hodinkami je. První, když se hodinky dostaly do systému jsem si všiml, že mají špatný status a že v systému je můj přístroj vedený jako záruční oprava.


obrázek garmin servis

Později jak se dostal přístroj k technikovy a ten změnil status opravy na pozáruční, ale dále nebylo ze systému nic dalšího vidět. Bral jsem to jako znamení, že se k mému přístroji dostal technik a o to nedočkavěji jsem čekal na informace o opravě přístroje. Každý den jsem čekal telefonát technika nebo alespoň email ohledně možnosti opravy a pravidelně jsem kontroloval stav i v online systému, ale nic.

Po 25 dnech od dne, kdy jsem předal přístroj přepravě už jsem čekání nevydržel a zavolal jsem na jediné telefonní číslo, které je na stránkách společnosti Garmin vidět. Na kontaktní číslo musel jsem volat snad několik hodin, protože na linku se téměř nedá dovolat. Po dovolání mi operátor sdělil, abych napsal email, že jinak se k informacím o opravách nedostanu. Napsal jsem tedy email a čekal na reakci.

Do pár hodin jsem měl odpověď, že technik posílal cenovou nabídku na opravu již 3.7. (tedy před 16 dny) na email a že čeká na mou reakci. Prošmejdil jsem všechny schránky i spamové koše, ale email jsem nenašel. Požádal jsem tedy o zaslání onoho emailu a dál jsem nedočkavě čekal.

[reklama][/reklama ] Následující pracovní týden hned v pondělí se ke mně konečně dostal email s onou nabídkou. V textu stálo, že hodinky se opravit nedají, protože servis už nemá díly na jejich opravu. Byla mi však nabídnuta výměna přístroje za novější model s doplatkem cca 8000 kč. Poslední větou v emailu byl fakt, že servis žádá, abych se o vyjádření ozval do tří pracovních dní. Což jsem pochopitelně nemohl, když jsem dostal email o 19 dní později, než odesílatel zamýšlel.

Obratem jsem tedy požádal o informaci, zdali nabídka stále platí i po oněch téměř 20 dnech. Když ani další den nedorazila odpověď, napsal jsem ještě jeden email s textem, že s nabídkou souhlasím. Následující pracovní den jsem dostal strohé info o tom, že přístroj bude vyměněn a zaslán. Výborně, byli jsme dohodnuti a celé to trvalo jen 30 dní od doby, kdy jsem hodinky do servisu poslal. Na Garmin stránce se změnil status a do poznámky se vloudila částka, na které jsem se dohodl v políčku vyjádření servisu. Požádal jsem emailem ještě o sdělení, kdy mohu přístroj očekávat a celé zdržení jsem bral jako nedorozumění, kdy se ke mně nedostal email a tím se celý proces neúměrné zbrzdil.


obrázek garmin servis

Když se ale dalších 6 dlouhých dní nic nedělo a já neměl informace o doručení ani odeslání nových hodinek, kapánek jsem opět znejistil. Rozhodl jsem se tedy využít opět technickou podporu a jediné číslo na webu a zavolat si o informace. Nečekal jsem totiž, že pokud někdo 6 dní ignoruje email, bude reagovat i teď. Dovolal jsem se tedy na linku a poprosil o pomoc. Byl jsem odkázán na email servisu. Nicméně, když jsem trval na tom, že semnou servis nekomunikuje, dostala se mi možnost poslat email na podporu, nikoliv do servisu s tím, že se pokusí pracovník zjistit kdeže by mohl být problém. Pracovník mi ochotně na email odpověděl ještě téhož dne, že technici čekají na vystavení faktury a že mi hodinky pošlou, jakmile budou mít fakturu. Bylo mi velmi divné, že v dnešní době vystavení faktury trvá 6 dní, ale nedalo se nic dělat, a tak jsem čekal. Přístroj byl pryč již 36 dní.


obrázek garmin servis

Protože jsem na nový hodinky čekal a těšil se na ně, opět jsem každý den sledoval stav opravy v Garmin systému. 1.8 nastala změna a do popisu bylo doplněno vyjádření o výměně a také byl servis ukončen. Výborně 38 dní od doby, kdy jsem poslal hodinky do servisu se blížil konec. Požádal jsem emailem tentokrát na oba emaily servis i technickou podporu o sdělení čísla balíku, abych mohl dobírku směřovat do práce a tím vše co nejdříve ukončit a čekal jsem.

Za další 4 dny dorazila odpověď, že jakmile balík bude odeslán číslo balíku mi pošlou. Pochopil jsem tedy, že ani to, že přístroj opustil servis nepovede hned k odeslání nového přístroje a že mi nezbyde než zase čekat. Byl to 43 den po odeslání vadných hodinek do servisu. Za pár hodin však dorazila SMS i email od přepravce, že balík je konečně na cestě. Následující pracovní den jsem měl balíček už v ruce a konečně jsem se mohl kochat novým přístrojem.


obrázek garmin ppl

Ale práci servisu bych si tedy rozhodně představoval jinak. Servis nekomunikuje, téměř na každý druhý email nereaguje, přístroj se ke mně dostal až po dlouhých 44 dnech. Navíc se jednalo ze začátku o placenou opravu. Telefonní linka je neustále přetížena nebo ignorována a dovolat se na podporu je nadlidský výkon. Technik se nesnažil nijak spojit i když mu ležela na stole zakázka, u které měl veškeré kontakty i s telefonním číslem. Je smutné, jak přístroj, který si člověk zamiluje a užívá jej každý den najednou chybí a servis klidně dopustí, aby 44 dní byl majitel bez něj. To rozhodně nebuduje pěkné podvědomí o značce ani o kvalitách přístroje, a to ani nemluvím o tom, že mi nebylo sděleno, co se s hodinkami vlastně stalo a proč přestali fungovat.

Mohlo by Vás zajímat

Reklamace Garmin Fenix3

Praskaní řemínku Garmin pokračuje


Štítky článku elektronika | garmin | myslenky | opravy | skutecnost |
Autor Ijacek.007 08.08.2019 zobrazeno 598x
Předchozí článek Odměny za podporu projektu Tatra kolem světa 2 dorazily


gravatar

Vložit komentář

Nick *:
WWW:
Email * (nezobrazuje se ):
Gravatar:
Pamatuj si mě:
Komentář článku *:
Opiš následující text: *

* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři

Přihlášení



Audioknihy

Jsme milovníci audio knížek, kterých aktuálně máme zakoupených 129. Poslech všech dohromady zabral přes 1868 hodin.

Z tohoto množství jsme si již stihli poslechnout téměř 46% tedy 59 audioknih.

Aktuálně poslouchaná audioknihakniha je Marťan

Poslední hodnocenou audioknihou je Nabíječ .

Nejlépe hodnocenou audioknihou je Astronautův průvodce životem na Zemi .

Reklama