Napadlo Vás někdy, jak to vypadá uvnitř přístrojů, díky nimž v autě již málo kdo vozí klasickou papírovou mapu? Dostal se mi do ruky přístroj, u kterého vypověděla funkčnost paměťová část. Rozebral jsem jej tedy, abych se podíval, kde je paměťový modul umístěn a zda-li, jde opravit.
Můžete se tedy podívat, jak vypadá vnitřek přístroje, který se stará o to, aby jste v pořádku dorazili tam, kam potřebujete. V tomto případě je opravě nerentabilní, jelikož by se musel vyměnit čip, který se používá jako paměť pro nahrání map.
Navigace na těle nemá viditelný žádný šroubek a rozebrání je tak trochu oříšek. Nejprve je nutné vycvaknout vrchní krycí plast s logem výrobce. Poté se Vám objeví čtveřice šroubků, který drží display v plastovém obalu.
Pohled na plastový obal přístroje. Elektronika je již venku.
Pohled za display přístroje. Je vidět elektronika, baterie
i připojený reproduktor starající se o přenos hlasových povelu
navigace.
Elektronika s baterii je pod plechovou krytkou. Pod tou
bychom i nalezli GPS obvody, starající se o vyhodnocování polohy navigace
vůči satelitům na oběžné dráze. V horní části si můžete všimnout
GPS antény.
Zadní část elektroniky navigace. Ve spodní čísti se
světle zelenou nálepkou je možné vidět paměťový čip. Tento měl 2 GB a
byly na něm ukládány všechny mapy a další informace navigačního
přístroje.
Jak je vidět díky miniaturizaci, se o naše cesty stará jen malá destička s chytrými obvody baterie a malý LDC display s dotykovou plochou. Jak už je zvykem u dnešní elektroniky vše má omezenou životnost a pokud nějaký obvod vypoví službu, nevyplatí se jej vyměňovat.
Mohlo by Vás zajímat
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři