Dnes se podíváme na knihu popisující skutečný příběh logopeda Lionela, jehož nejdůležitějším pacientem byl syn britské monarchie vévoda z Yorku, který se stal anglickým králem známým pod jménem Jiří VI.

Obal audioknihy

Autoři knihy Mark Logue, Peter Conradi si dali za cíl dopátrat všechny dostupné informace o logopedov, který jako jediný ve své době prokazatelně pomohl překonat obrovské jazykové problémy, které mladého vévodu trápili natolik, že z každého veřejného vystoupení měl hrůzu. Mladý vévoda nebyl schopen bez zadrhávání pronést ani sebemenší větu a jeho povinnosti v královské rodině mu tak dělali velké problémy. Navíc osud mladému vévodovi do budoucna naplánoval mnohem těžší zkoušky, než jen proslovy u příležitosti otevření továren či speciálních akcích.

Lionel pocházející z Austrálie se vydal se svou ženou na plavbu kolem světa a u té příležitosti se na nějakou dobu zakotvil v Anglii, kde pomáhal s vadami řeči všem, kdo jeho pomoc potřebovali. Cestu si tak k němu našel i vévoda, který již podstoupil nespočet pokusů, aby dopady svých jazykových problému odstranil nebo alespoň zmírnil. Lionel tak postupně s vévodou začal pracovat na zlepšení stavu a díky nesmírnému odhodlání a neutuchající chuti s vadou řeči bojovat, se postupně začaly ukazovat i viditelné úspěchy v léčbě. Navíc si Lionel vedl dokumentaci i deník, a tak nás kniha nechá nahlédnout nejen do všech důležitých etap léčby krále, ale také do dění okolo a problému Anglie v první polovině 20. století.

Hodnocení a popis audioknihy

Zajímá-li vás alespoň trochu historie či máte rádi příběhy podle skutečných událostí, rozhodně můžeme knihu doporučit. Kniha si neklade za cíl popsat to samé co stejnojmenný film, ani tento film nekopíruje. Dala si za cíl sepsat veškeré možné dochované dokumenty a popsat tak příběh prvního logopeda, který svou prací pomohl nejen anglické monarchii, ale i spoustě normálních pacientů a dělal to přitom v době, kdy o jeho postupech mohli vyprávět jen úspěchy jeho pacientů. Audioknižní verze má délku něco málo přes 8 hodin a naprosto luxusně ji načetl Miroslav Táborský. Naše hodnocení je 87%.