Dnes se podíváme na knihu odkrývající myšlení i fungování elitních amerických vojáků. Konkrétně jde o specialistu elitních jednotky Navy SEALs a jednoho z nejúspěšnějšího ostřelovače jménem Chris Kyle.

obal audioknihy

Biografické knihy máme rádi, protože se v nich můžeme dozvědět nejen o strastiplné cestě životem autorů knihy, ale také o jejich myšlenkách i hodnotách, které jejich životy doprovázely. V této knize se tak můžete podívat pod pokličku elitního amerického vojáka a ostřelovače, který se účastnil 4 misí v Iráku. V knize tak autor popisuje jednak postupy u amerických vojenských sil, platové ohodnocení, ale také důvody, proč se vlastně americká mládež k armádě hlásí. Také zde můžete nahlédnout do myslí a přemýšlení vojáků, kteří na území daleko od domova, na pomyslné druhé straně světa, berou zbraň a ukončují životy jiných lidí. Můžete se tak dočíst ale i to, jak vojáci těchto bojů daleko od domova bojují s odloučením a jak to ovlivňuje jejich život doma.

Hodnocení a popis audioknihy

Hodnoceni této knihy není jednoduché. Na jednu stranu je zde styl psaní, který jasně ukazuje na fakt, že knihu sepisoval voják a nikoliv spisovatel. Na druhou stranu je zde velmi zajímavý pohled do fungování, ale i myšlení Američanů, kteří se pod rouškou svých ideálů a svých hodnot, neváhají vzít zbraň a účastnit se vojenských misí daleko od domova. Papírová kniha obsahuje 400 stránek, audio knižní verze, které propůjčil svůj hlas Bohdan Tůma a v pasážích ženy Jitka Moučková, vás zabaví na cca 11 hodin. Za nás dáváme knize 70%. Nakonec i samotný autor nedopadl zrovna slavně. Po své chvíli slávy, kterou vyvolal svými činy v armádě, ale i sepsáním této knihy, jej pak zavraždil voják na střelnici, když se mu autor knihy pokoušel pomoci.