Dnes se podíváme na knihu zapadající do žánru literatury faktu. Na zážitky z dějů nejkrvavějších střetu na blízkém východě. Zajímalo vás, jak prožívají válečné konflikty novináři zde získáte možnost si obrázek udělat.

obal audioknihy

Kniha Jakuba Szantó, který se jako vystudovaný historik vydal na dráhu zahraničního zpravodaje. Popisuje jak se Jakub k této práci pro soukromou televizi Nova a poté pro veřejnoprávní Českou televizi dostal. Autor popisuje odhodlání i konflikt vnitřního kompasu, který na jednu stranu jasně říká, aby se vyvaroval nebezpečným místům s novinářem, který se snaží dostat co nejblíže dění, aby o něm mohl poskytnout objektivní informace. Také popisuje strasti, které je nutné podniknout, aby se do mnohdy uzavřených míst bojů vůbec mohl dostat a složit si tak mozaiku, která bude co nejobjektivněji odpovídat realitě. V knize se tak můžeme nejednou dozvědět o odevzdávání reportáží na poslední chvíli do redakcí. O technice nezbytné pro fungování i o nejednom podařeném kousku, který vedl právě na ono pomyslné správné místo pro získání správného materiálu pro reportáže.

Kromě toho se také můžete dozvědět o tom, jak práci, ve které je reportér opravdu malý kousek od maléru, vnímá rodina či kolegové a jak je vlastně tato práce náročná. Také autor popisuje i postup v byrokracii při své práci novináře, takže se s ním můžete vydat například do americké armády, kde vás provede procesem, jak se novinář může dostat do nepřátelské území či například na letadlovou loď. Aby toho nebylo málo tak autor doplňuje popisy konfliktů o historické skutečnosti a dává tak do širšího kontextu dění jehož byl svědkem. Díky knize se tak tedy můžete vrátit například do Iráku a jeho americkou okupaci, do míst konfliktu Hamáse a Izraele, do míst občanské války v Sýrii a na další místa.

Popis a hodnocení audioknihy

Pokud vás alespoň trochu zajímá, co se děje v pozadí oněch reportáží v televizi. Jak se oni reportéři vlastně dostanou na místo odkud vysílají pár minutovou reportáž nebo čeho všeho je potřeba se vzdát, aby se reportér mohl vůbec postavit před kameru. Tuhle knihu navíc českého autora rozhodně doporučujeme neminout. Audio knižní verze má okolo 11 hodin a propůjčil ji hlas David Matásek. Za nás rozhodně příjemný titul, který si zaslouží pozornost. Ne nadarmo je titul označen jako Audiokniha roku 2019. Naše hodnocení je 80%.