Dnes bych Vám rád představil v pořadí třetí vydanou knihu skvělého vypravěče Fredrika Backmana. První autorova kniha jménem Muž jménem Ove nasadila laťku očekávání opravdu vysoko. Jestli se autorovi povedlo sepsat skvělý příběh i tentokrát, si řekneme v následující recenzi.

Hned na začátek musím napsat, že jsem se na knihu opravdu těšil. Poté co jsem téměř jedním dechem doposlouchal první knihu autora nesoucí jméno Muž jménem Ove. I přes velká očekávání mě kniha Babička pozdravuje a omlouvá se, nezklamala. Místo protivného důchodce s dobrým srdcem se tentokrát příběh točí okolo téměř osmileté, na svůj věk vyspělé slečně, na kterou čeká nejedno dobrodružství.

Elsa to nemá jednoduché. Jako téměř osmiletá okolo sebe nemá žádné vrstevníky. Ve škole je často terčem šikany právě díky své inteligenci. Nad vodou ji drží babička, která je s Elzou každou možnou chvíli. S babičkou se tak Elsa vydávají do říše pohádek hledat sílu na překonání všedních starostí. Babička se tak ve svém věku při rozptýlení vnučky neváhá vloupat do ZOO či…. Ta největší výprava na Elsu teprve čeká.

Musí se totiž vydat na výpravu za nalezením přátel a pochopení, jak moc se skutečný život s tím pohádkovým ve skutečnosti prolíná. Na čtenáře si tak autor opět připravil nejen celou škálu emocí, ale hlavně příjemný příběh detailně popisující radosti i strasti všedních lidí, kteří si sebou životem táhnou také mnohdy nelehkou minulost. Šťastný konec příběhu je zde nehraje hlavní roly a důležitější, než konec samotný je cesta, kterou se s hlavní hrdinkou čtenář může vydat. A že by byla velká škoda se takové cestě vyhnout.

Obalka knihy popis a informace o delce v případě audio vezre. Hodnocení.

Kniha má na databázi knih v době psaní této recenze hodnocení 84%. Audio knižní verze je hodnocená 4,7 / 5 hvězd. Pokud byste tak jako já sáhli po audio verzi, čeká na vás více jak 12 hodin poutavého vyprávění, kterému skvěle propůjčila hlas Valerie Zawadská. Já si knihu moc užil, a proto jí velmi rád doporučím i Vám. Pokud hledáte příběh, který Vás odvede od všedních starostí, a přitom je plný velmi nevšedně podaných všedních věcí, pak touto knihou rozhodně nesáhnete vedle.