Dnes se společně podáváme na čtvrtou knihu ze série Hunger Games, která se vrací v čase před děj předchozích tří knih a představuje nám mladého Coriolana Snowa. Ten jako student posledního ročníku získá možnost poprvé účastnit se hladových her jako trenér, kterému je přidělena na první pohled křehká zpěvačka ze dvanáctého kraje, která má podle všeho jen malou šanci na úspěch.

Obal audioknihy Balada o ptácích a hadech

Čtenář má tak možnost poznat Coriu, zjistit co se stalo z jeho rodinou, jak přežíval válkou zmítaný Panem a po jejíž konci vznikly každoročně pořádané hladové hry, které měli připomínat poraženým krajům, kdo vyhrál válku s rebely. Panem po válce rozhodně není ani zdaleka příjemné místo k žití. I když vyhrálo válku, a tak se Coriolans musí opravdu snažit, aby si splnil své ambice a udržel si zdání zbytku majestátu jména své rodiny před válkou. A právě přiřazení zpěvačky Lucy Gray jeho vyhlídky značně sníží. Potřeboval by ve své cestě zanechat dojem a ukázat se jako schopný mladý muž, kterého nic nezastaví. Jak ale naložit s křehkou dívkou, která má nepravděpodobnou šanci vyhrát? Anebo ne? Existuje snad možnost, jak zůstat na cestě vedoucí k obdivu v duchu jeho hesla „Snow vždy vítězí“.

Hodnocení a popis audioknihy Balada o ptácích a hadech.

Máte-li rádi prostředí Panamu a prošli jste si trojicí knih pojednávající o cestě Katnis, rozhodně se vyplatí sáhnout i po této knize a vrátit se do Panemu. I když trochu jinak, než si jej pamatujete. Pořádá se teprve desátý ročník her. Trenéři jsou novinkou a sledovanost zdaleka není na své pozdější úrovni. Teprve se formují pravidla a přemýšlí se o tom, jak zatraktivnit sledování pro ostatní. To že je to zatím nelehký úkol, když většina lidí v chudších krajích nemá zatím přístup k televizi, na které by hry sledovali, je pouze jedním z řady problémů. Za nás to byl osvěžující a příjemný návrat do tak trochu známého světa, a tak trochu jiný pohled do osobnosti samotného Snowa, i když byste rozhodně neměli zapomínat na to, že jde stále o stejného prospěchářského člověka, který se na své cestě za slávou opravdu nebojí využít jakýchkoliv možností, které se mu na jeho cestě naskytnou. Kniha má 504 stránek a můžete také sáhnout po audio knižní verzi které skvěle propůjčil hlas na více jak 18. hodin Miroslav Táborský. Za nás si kniha odnáší skvělých 90%.