Kdo by neznal příběh o trosečníkovi, který jako jediný přežil ztroskotání lodi a ocitl se sám na pustém ostrově. Román Angličana Daniela Defoa se poprvé ke svým čtenářům dostala již v roce 1719 a od té doby si našel cestu do nejednoho čtenářova srdce.

Obálka audioknihy

Děj začíná v dětství hlavního hrdiny, kde vysvětluje lásku Robina k touze po dobrodružství, který je v přímém kontrastu s usedlým životem otce, který pevně drží otěže chodu domácnosti. Mladého Robinsona to ale táhne k lodím a dobrodružství vonícími dálkami a slanou vodou, a tak jakmile se vyskytne příležitost, vydá se ve svém životě po vlastní cestě ke spokojenosti. Osud má však s Robinsonem vlastní plány, a tak před hrdinu staví jednu výzvu za druhou. Tou největší je pak ztroskotání na pustém ostrově kypící roztodivnou vegetací a živočichy, kde je Robinson postaven před zásadní úkol svého života. Buď se začne s osudem prát a podaří se mu sžít s naprosto novým prostředím ostrova nebo zahyne. Jakmile se náš hrdina postará o základní potřeby jako je jídlo a místo, kde by mohl v klidu odpočívat, může pomalu zjišťovat, že život na ostrově neskýtá jen boj o přežití, ale také spoustu dobrodružství, které jen čeká na objevení.

Příběh autor knihy seskládal ze skutečných událostí různých lidí, což mu dává uvěřitelnost. Navíc je však podávaná čtivou a zjednodušenou formou, aby vše čtenář pochopil. Vůbec to ale neznamená, že celá kniha by byla pospojována nějakými útržky, které k sobě ani nesedí ba naopak. Z každého neúspěchu se snaží hlavní hrdina poučit a pomocí myšlení se vždy pokouší analyzovat, co je špatně nebo co pro příště udělat jinak. Defacto vede čtenáře k myšlení, že je dobré nad věcmi přemýšlet a že se dá spousta věcí díky přemýšlení vyřešit.

Popis a hodnocení audioknihy

Vydali jsme se toto dobrodružství prožít pomocí audioknihy a věřte, že ani tady to není jednoduché. Audio knižních verzí je totiž více a liší se nejen tím, kdo knihu načetl, ale také délkou celého příběhu. Protentokrát jsme zvolili verzi, které propůjčil hlas Zbyšek Horák a která vás do Robinsonových dobrodružství přenese na téměř 10 hodin. Ač je to kniha především pro mladší publikum, rozhodně jsme si knihu užili i my a dáváme tedy knize 90% hodnocení.