Dnes si představíme hororovou knihu postavenou na historických okolnostech zmizení anglické polární výpravy, která se vydala na palubách dvojící lodí Erebus a Terror, hledat severozápadní cestu. Výprava byla ale uvězněna v ledové pasti a poté, když lodě zamrzly v ledu. Co se vlastně s námořníky uvězněné v ledovém pekle, zužovaném nedostatkem jídla, tepla a kurdějemi stalo se čtenář dozví z pohledu kapitána Croziera, proložených retrospektivnímu vyprávěním ostatních námořníků.

Obal audioknihy

Na pozadí historických fakt se tak rozbíhá fascinující příběh, popisující trable posádky, kterou zužují trable zamrznutí svých dvou lodí, tenčící zásoby jídla i nedostatek světla. To však není vše, co na uvězněnou posádku děsí. Je zde ještě něco, co číhá v temnotách ledu a sněhu na životy námořníků. Jde o netvora z eskymáckých mýtů, který zdejší nehostinnou chladnou a téměř vždy zmrzlou zemi obývá. Podaří se námořníkům vymanit z ledové pasti a zachránit si vlastní životy v této nehostinné zemi?

Po dlouhé době mě zase opravdu chytilo vyprávění tak, že jsem jej nechtěl odložit. A to není kniha žádné ořezávátko, ale je malým písmem obsažena na více jak 640ti stranách. Můžete také sáhnout po audio knižní podobě, která vám bude dělat společnost více jak 35 hodin. Navíc audio knižní verze není načtena jen jedním interpretem. Různým členům posádky propůjčili hlas rozdílní interpreti, což dává vyprávění další rozměr. Samozřejmě svojí velikostí se ani zde autor nevyhl slabším pasážím, ale ty nijak dramaticky nesnižují celkové hodnocení knihy. Za mě jde o skvělou knihu, která mě opravdu bavila, a mnohdy jsem ji nechtěl odložit, proto si plně zaslouží 94 %.

Popis a hodnocení audioknihy..