Dvojice českých autorek se dala do sepisování principu, jak uspět na sociálních sítích, s myšlenkou, že uspět může každý, pokud se bude držet ověřených rad. V knize se tak dozvíte spoustu zajímavých postupů z prostředí českých firem, které na poli sociálního marketingu a práce se sociálními sítěmi zaznamenaly úspěchy a nebály se o ně podělit. Od začátku a velmi precizně autorky popisují úplné základy sítí jako jsou Facebook, Instagram, YouTube nebo Twitter a odlišnosti těchto sítí mezi sebou. Také je věnována pozornost rozdílům těchto sítí i obvyklým obsahům a základech chování jejich uživatelů. Každá sociální síť má totiž rozdílný obsah, a tak se k ní konzumenti, ale také autoři sítí, chovají jinak.

Obal knihy

Pokud jste v sociálním marketingu úplnými nováčky nebo chcete rychlý pohled do rozdílů sítí, je kniha skvělý startovací materiál navíc z českého prostředí. Pokud, ale už nějaké ty osobní zkušenosti máte a na sítích se běžně pohybujete, ať už na všech nebo jste si pro sebe našli tu vaší optimální síť, pak vám kromě některých zajímavých úspěchů kniha přinese jen formu opakování známých věcí, a to až hraničící s vysvětlováním velmi základních pojmů. Navíc na obsah knihy více než kdekoliv jinde působí fakt, že se svět sítí téměř denně mění a spousta věci popisovaných v knize dnes již neplatí. Mám se za poměrně informovaného uživatele a například o principech YouTube, Facebooku či Instagramu mám načteno opravdu hodně informací, jak ze samotného fungování těchto sítí, tak také o sociálním marketingu, takže u mě obsah knihy byl zajímavým zpestřením některých úspěchu v české internetové kotlině a poté hodně opakujících informací které již dávno znám. K samotnému hodnocení je tedy nutné počítat s vlastní úrovni znalostí, protože zde je obsah míněn na opravdu neznalého uživatele.

Popis a hodnocení audioknihy

Já knihu konzumoval klasicky jako audioknihu. Té na více jak 7 hodin propůjčila hlas Tereza Dočkalová. Ač byl přednes bezproblémový, měl jsem trochu problém s rychlostí. Nevím, zda to bylo stylem autorek a snaze vměstnat do jednoduchých vět co nejvíce informací za sebou nebo rychlosti čtení, ale někdy mi přišila rychlost knihy prostě moc. Naše hodnocení knihy je tedy 80%. Rozhodně se nejedná o špatnou knihu, ale za mě je zbytečně dlouhá, tam kde by měla byt konkrétní je obecná a tam, kde stačí obecný popis je zase zbytečně detailní.