Dnes se společně představíme knihu, která v příštím roce oslaví 70 let od jejího sepsání, a přesto jde o skvělé dílo, kterému onen pomyslný věk na kvalitě neubírá.

Logo audioknihy

Kniha pojednává o hasiči, který v utopickém světě ohnivzdorných domů a moderních dopravních prostředcích vykonává tak trochu jinou práci, než v minulosti vykonávali hasiči. Jeho prací totiž není požáry hasit, ale naopak s plamenometem ohně řízeně zakládat. Ve světě, kdy společnost lidem diktuje, co si mají myslet, totiž není místo pro vlastní názory. A protože knihy lidem pomáhají s myšlením a utvářením vlastních názorů, jsou tedy největším prohřeškem a jakmile se o nich požárníci dozvědí, okamžitě se vydávají tento symbol odporu navždy zničit spálením.

Náš požárník však neodolá a pod tíhou toho co ve své práci zažije, nakonec po tolik opovrhovaných knihách sáhne. Začíná si tak uvědomovat co všechno je najednou špatně a na povrch tak začínají vyplouvat otázky, které by ho před nedávnem ani nenapadly. Z pomyslného lovce se tak během chvíle stává cíl, protože ona změna v chování, která se tolik liší od onoho řízeného myšlení je pro jeho okolí nejen nápadná, ale také nebezpečná. Z hlavního hrdiny se tak rázem stává nepřítel režimu, kterého je potřeba co nejrychleji a pokud možno exemplárně potrestat.

Hodnocení a popis audioknihy

Za zmínku také stojí snad nejpreciznější načtení této knihy do formátu audioknihy, a to nejen díky luxusnímu načtení Jaromíra Meduna, Jana Hartla, Kamila Halbicha, Terezy Bebarové a Jiřího Lábuse, ale také naprosto luxusnímu zvukovému podkladu, který naprosto skvěle doplňuje čtený projev o efekty zvuky, ale i melodie v pozadí díky, kterým tento titul naprosto precizně pracuje s uvěřitelnou atmosférou příběhu. Za nás jde rozhodně o jednu z nejlepších audio knižních zpracování, které jsme zatím měli možnost poslouchat. Naše hodnocení je tedy vysokých 96%.