Na tuto knihu jsem se upřímně těšil. Poté co jsem shlédl stejnojmenný film, jsem si řekl, že si pořídím i audio knižní verzi a porovnám, co ve filmu nebylo. Jak se mi Audiokniha líbila, se můžete dočíst na následujících řádcích.

Tak jak se dalo čekat, knižní verze nebo audio knižní verze se s tou zfilmovanou nedají srovnávat. Oproti knižní předloze je filmové zpracování nelogicky, zkrácená, má úplně jiný konec, nelogicky obsazené herce i zápletku jako z rychlíku. Přesně filmové zpracování je oproti knize o řád nebo dva horší. Pojďme si ale ve zkratce říct, jaká kniha vlastně je a co v ní můžete čekat.

Hlavní příběh se točí kolem špionské války mezi Amerikou a Ruskem. Kdy Američani jsou zde líčeni jako ti dobří a Rusové jsou pochopitelně ti zlí. Asi by se dal těžko čekat jiný pohled, když knihu psal americký autor. Hlavní děj se točí kolem dvojice hlavních hrdinů. Amerického agenta, který operuje v Rusku a jeho hlavním úkolem je získávat informace od spolupracujícího vysoce postaveného ruského informátora. Ten je však téměř odhalen na schůzce s tímto agentem. Aby svůj zdroj chránil, pak na sebe musí upoutat pozornost. Pronásledování se sice zbaví, nicméně ruská tajná služba agentovu totožnost zjistí a ten musí z Ruska uprchnout.

Druhou ústřední postavou je baletka Dominika Jegorovová, která se díky nevraživosti své kolegyně v baletní škole utrpí zranění, díky kterému musí nadobro s dráhou baletky skončit. Je posléze využita svým strýcem, který je vysokým úředníkem ruské tajné služby. Dostane se tak do spáru intrik, ze kterých není jednoduché se dostat. Každé špatné rozhodnutí může znamenat konec života. Dominika má však dar, který ji dovede vnímat, jak na ní lidé reagují a tento dar ji nejednou dovede zachránit život. Po sérii nutných rozhodnutí se tak ocitne ve speciální škole, kde se z ní stane volavka. Jako volavka přitom dostane nemalý úkol. Musí svést odhaleného agenta, který utekl z Ruska a zjistit jméno jeho informátora, který z Ruska pravděpodobně Američanům dodává velmi cenné informace.

Přehled a hodnocení Audioknihy.

Kromě velmi precizně napsaného a promyšleného příběhu se tak na 20 hodin můžete ponořit do práce obou tajných služeb. O nátlacích i postupech, které režimy využívají pro to, aby dosáhly požadovaného výsledku. Kniha velmi mrazivě popisuje hlavně praktiky ruských tajných služeb, které už pod maskou demokratického státu neustále využívají aparát i postupy bývalého režimu. Osobně jsem knihu nemohl přestat poslouchat. Což dle je podle mého jednoznačně plus. Pokud Vás alespoň okrajově zajímá kategorie thriller a detektivka do kterých tato kniha spadá, pak nákupem rozhodně neproděláte. Mé hodnocení je 90 %. Nemalou zásluhu tohoto hodnocení je také téměř bezchybná interpretace Petra Kubeše díky kterému je radost knihu poslouchat.