Jak se mi líbila autobiografie rakouského kulturisty, herce i politika Arnolda Schwarzeneggra, se můžete dozvědět na následujících řádcích.

Na audioknihu jsem se opravdu těšil. Patří totiž do mé oblíbené kategorie pravdivých příběhů popisující strasti i skutečné úspěchy. Autobiografii psal sám Arnold a tak je zde jistý důraz na pozitivní věci, ale ani neúspěchům se autor úplně nevyhýbá. Ve více jak 28 hodinách se tak dozvíte nejen o chudých poměrech v rodině, ze které Arnold pochází. O prvních snech dostat se do Ameriky. O soupeření s bratrem o otcovu přízeň. O prvním seznámení s kulturistikou. Dozvíte se také, jak si Arnold poprvé vydělával peníze i za co je utrácel. V dalších kapitolách pak najdete například základní vojenskou službu a první kulturistické soutěže. Arnold popisuje i odstěhování do Německa, kde se snažil skloubit práci s tréninkem a kulturistikou. Používání steroidu. Cestu do Ameriky a zajištění živobytí v zemi, jenž byla odmala vysněným domovem. Dále v knize naleznete, jak Arnold balancoval s tréninkem, studiem večerních škol i chozením na stavby, aby si zajistil základ pro své budoucí živobytí. Není vynechána ani další etapa života jako herce a popis příprav na nejednu filmovou roli, díky které se stal Arnold i hercem s neustále rostoucím honorářem.

Herectvím však nic nekončí a tak se v knize můžete dozvědět také to, jak se seznámil se svou ženou či jak se nakonec dostal do politiky. Nemalá část knihy je pak věnována úspěchům či porážkám na politické scéně. Audiokniha je nabytá detaily a vyprávěním o neobyčejném životě tohoto rakouského kluka, který se rozhodl, že bude bojovat o svůj sen dostat se do Ameriky. Popisuje ale také, jak se priority i dosažené úspěchy odrážejí na plánech dalších úspěchů. A popisuje fakt, že pokud člověk dosáhne nějakého vytouženého cíle, je potřeba nezůstat stát a vychutnávat si cíl, ale poohlédnout se po dalším cíli, který je potřeba zdolat.

Detaily Audioknihy a její hodnocení.

I když jde o relativně dlouhou audioknihu o jediném člověku a jeho příběhu, tak překvapivě nezačíná nudit. Pomalu totiž posluchač proplouvá životem a měnícími se cíli Arnolda a vždy je co poslouchat. Pro mě byly sice nudné téměř poslední kapitoly popisující politické úspěchy, protože co si budeme nalhávat. Úspěchy politiků většinou zní jako zbytečné vychloubání. Navíc Americká legislativa a principy jejího fungování jsou pro Evropana přeci jen méně zajímavé. Ale ani tyto pro mě slabší pasáže nejsou nějak přehnaně dlouhé a po jejich konci se posluchači dozví zase informace z úplně jiného soudku. Čtení, kterého se v tomto případě chopil Luboš Ondráček, je příjemné a kniha se velmi dobře poslouchá. Dle mého mohla kniha obsahovat více informací o natáčení a všeho kolem herecké kariéry a mnohem méně politiky, nicméně i tak jde o velmi povedenou knihu. Mé hodnocení je tedy 90%.