blog.ijacek007.cz

Blog o všem trochu jinak.

Na facebooku na nás neustále číhá reklama zacílená přesně na nás. Po jedné diskuzi o účinnosti inzerce na facebooku, jsem se rozhodl vyzkoušet malý test. Reklamní prostor na této sociální síti na zkoušku zakoupit.


graf oslovených uživatel placené reklamy

Druhu reklamy je na facebooku hned několik. Máte možnost propagovat příspěvek v rámci samotné sociální sítě. Propagace facebookové stránky, přesměrování uživatele na vlastní webovou stránku a další možnosti. Nemá smysl je zde všechny vypisovat. Pro ůčely testu jsem se rozhodl pro reklamu, která dovede uživatele po kliku na reklamu přímo na můj blog. Prvním úkolem tedy bylo promyslet, na který článek na svém blogu budu reklamu vytvářet. Na blogu píši o ledasčem a tak jsem chtěl, aby reklama směřovala na čistě můj článek a ne na popis nějaké hry nebo značky. Aby vynaložené peníze nepropagovaly cizí výrobek či značku.


vytvoření placené reklamy

Dále jsem také chtěl vybrat téma, na kterým bych si mohl vyzkoušet zacílení na uživatele, které by můj článek mohl zajímat. Vybral jsem tedy téměř dva roky starý článek o tom, co všechno jsme museli překonat, než jsme se dostali s prstýnky do postele. A jako cílovou skupinu jsem zvolil ženy od 23 do 35 let. I když zacílení umožnuje další možnosti, jako například zobrazit reklamu pouze svobodným či zasnoubeným ženám, další selekci jsem již nevolil a spokojil jsem se tedy jen s tím, že budou reklamou osloveny ženy ve zvoleném věkovém rozmezí.


nastavení facebook reklamy

Jako cílovou částku pro svou testovací reklamu, jsem zvolil jednu stokorunu. To pro účel testu bohatě stačí.


nastavení délky reklamy a její ceny

Jako další krok následuje vybrání samotné podoby reklamy. Obrázek a text v reklamě si můžete dle vlastních představ upravit tak, aby co nejvíce oslovili vaši vybranou cílovou skupinu.


náhled na vytvořenou reklamu

Po dokončení návrhu a následném nastavení platební metody, kdy máte na výběr například natavení kreditní karty, nebo pay pal účtu, následuje schvalovací proces vaší reklamy. Váš návrh se uloží a je nutné vyčkat na schválení ze stran facebooku. Jakmile je reklama schválena je připravena k použití.

A jaký je vlastně výsledek mé placené reklamy?


oslovení uživatelé

Má reklama se zobrazila více jak 1500 ženám odpovídajícím zadání.


statistiky google analytics při placené kampani na facebooku

Podle facebooku mojí reklamu rozkliklo 72 uživatelů a dostalo se na mé stránky.


statistika návštěvnosti

V grafu návštěvnosti se to však nijak neprojevilo. I když v detailech jde opravdu vidět, že byl článek zobrazen 76 x na celkové návštěvnosti se reklama nijak neprojevila.


celková cena za nastavenou reklamu

Po pár dnech od konce reklamy, byla facebookem stažena částka z nastaveného paypal účtu a tím celý test skončil. Za svou stokorunu jsem tedy byl běhěm pár hodin schopný dostat na svůj web přes sedmdesát uživatelů. Ti však nenechali žádný komentář a z 90% stránku rovnou opustili.

Kdybych inzeroval zajímavější článek nebo například dokázal textem lidi dostatečně motivovat, možná bych zpětnou vazbu dostal na ověření principu a funkčnosti reklamy na facebooku. Test ovšem bohatě stačil. Placená reklama je pro obyčejný blog, který je provozován jen pro radost a ne pro zisk neefektivní. Díky přesnému zacílení jde však o velmi mocný nástroj například na weby produktů, kde navštívení stránky může být zakončeno objednávkou a tedy nakonec ziskem následného majitele stránky.

Mohlo by Vás zajímat

Jak z Facebooku odstranit způsob platby

Vlastní fan stránka na facebooku

Jak automaticky publikovat informace o nových článcích na facebooku

Téměř všechny hry na facebooku bezpečnostní hrozbou


Štítky článku facebook | skutecnost | www-stranky |
Autor Ijacek.007 07.05.2015 zobrazeno 4 153x
Předchozí článek Flora Olomouc Jaro 2015
Rozhovor s tvůrci hry hero of the kingdom ze studia Lonely Troops Další článek


1

Crazy86

2015-05-11 08:59:45

Tak konečně nějaká zkušenost s propagováním stránky :-) já vždycky na to koukám, ale nezkoušel. Tak jsi to vyzkoušel za mě :-).


gravatar2iconblog.ijacek007.cz

Ijacek.007

2015-05-11 16:44:48

no taky jsem nad tím dlouho přemýšlel ale nakonec jsem se rozhodl ty peníze „investovat“ a vyzkoušet to :-)


gravatar

Vložit komentář

Nick *:
WWW:
Email * (nezobrazuje se ):
Gravatar:
Pamatuj si mě:
Komentář článku *:
Opiš následující text: *

* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři

Přihlášení



Audioknihy

Jsme milovníci audio knížek, kterých aktuálně máme zakoupených 426. Poslech všech dohromady zabral přes 5945 hodin.

Z tohoto množství jsme si již stihli poslechnout téměř 48% tedy 203 audioknih.

Aktuálně poslouchaná audioknihakniha je Orlova kořist

Poslední hodnocenou audioknihou je Marek Dvořák: Mezi nebem a pacientem Hodnocení audioknihy 4/5.

Nejlépe hodnocenou audioknihou je Astronautův průvodce životem na Zemi Hodnocení audioknihy 4/5.

Reklama