Na facebooku na nás neustále číhá reklama zacílená přesně na nás. Po jedné diskuzi o účinnosti inzerce na facebooku, jsem se rozhodl vyzkoušet malý test. Reklamní prostor na této sociální síti na zkoušku zakoupit.
Druhu reklamy je na facebooku hned několik. Máte možnost propagovat příspěvek v rámci samotné sociální sítě. Propagace facebookové stránky, přesměrování uživatele na vlastní webovou stránku a další možnosti. Nemá smysl je zde všechny vypisovat. Pro ůčely testu jsem se rozhodl pro reklamu, která dovede uživatele po kliku na reklamu přímo na můj blog. Prvním úkolem tedy bylo promyslet, na který článek na svém blogu budu reklamu vytvářet. Na blogu píši o ledasčem a tak jsem chtěl, aby reklama směřovala na čistě můj článek a ne na popis nějaké hry nebo značky. Aby vynaložené peníze nepropagovaly cizí výrobek či značku.
Dále jsem také chtěl vybrat téma, na kterým bych si mohl vyzkoušet zacílení na uživatele, které by můj článek mohl zajímat. Vybral jsem tedy téměř dva roky starý článek o tom, co všechno jsme museli překonat, než jsme se dostali s prstýnky do postele. A jako cílovou skupinu jsem zvolil ženy od 23 do 35 let. I když zacílení umožnuje další možnosti, jako například zobrazit reklamu pouze svobodným či zasnoubeným ženám, další selekci jsem již nevolil a spokojil jsem se tedy jen s tím, že budou reklamou osloveny ženy ve zvoleném věkovém rozmezí.
Jako cílovou částku pro svou testovací reklamu, jsem zvolil jednu stokorunu. To pro účel testu bohatě stačí.
Jako další krok následuje vybrání samotné podoby reklamy. Obrázek a text v reklamě si můžete dle vlastních představ upravit tak, aby co nejvíce oslovili vaši vybranou cílovou skupinu.
Po dokončení návrhu a následném nastavení platební metody, kdy máte na výběr například natavení kreditní karty, nebo pay pal účtu, následuje schvalovací proces vaší reklamy. Váš návrh se uloží a je nutné vyčkat na schválení ze stran facebooku. Jakmile je reklama schválena je připravena k použití.
A jaký je vlastně výsledek mé placené reklamy?
Má reklama se zobrazila více jak 1500 ženám odpovídajícím zadání.
Podle facebooku mojí reklamu rozkliklo 72 uživatelů a dostalo se na mé stránky.
V grafu návštěvnosti se to však nijak neprojevilo. I když v detailech jde opravdu vidět, že byl článek zobrazen 76 x na celkové návštěvnosti se reklama nijak neprojevila.
Po pár dnech od konce reklamy, byla facebookem stažena částka z nastaveného paypal účtu a tím celý test skončil. Za svou stokorunu jsem tedy byl běhěm pár hodin schopný dostat na svůj web přes sedmdesát uživatelů. Ti však nenechali žádný komentář a z 90% stránku rovnou opustili.
Kdybych inzeroval zajímavější článek nebo například dokázal textem lidi dostatečně motivovat, možná bych zpětnou vazbu dostal na ověření principu a funkčnosti reklamy na facebooku. Test ovšem bohatě stačil. Placená reklama je pro obyčejný blog, který je provozován jen pro radost a ne pro zisk neefektivní. Díky přesnému zacílení jde však o velmi mocný nástroj například na weby produktů, kde navštívení stránky může být zakončeno objednávkou a tedy nakonec ziskem následného majitele stránky.
Mohlo by Vás zajímat
Jak z Facebooku odstranit způsob platby
Vlastní fan stránka na facebooku
Jak automaticky publikovat informace o nových článcích na facebooku
Crazy86
2015-05-11 08:59:45Tak konečně nějaká zkušenost s propagováním stránky :-) já vždycky na to koukám, ale nezkoušel. Tak jsi to vyzkoušel za mě :-).
Ijacek.007
2015-05-11 16:44:48no taky jsem nad tím dlouho přemýšlel ale nakonec jsem se rozhodl ty peníze „investovat“ a vyzkoušet to :-)
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři