O nové hře polského studia CD Projekt Red se toho již napsalo mnohé a zřejmě se toho ještě mnoho napíše. Pojďme se však podívat na hru z pohledu hráče na počítači, jenž hru koupil v předprodeji a který ve her strávil již více jak 120 hodin.
Dovolte mi abych hru ze začátku trochu představil. Jde o hru s otevřeným světem v budoucí cyberpunkové společnosti. Hra se odehrává v městě Night City na území bývalých amerických států. Je to nezávislé město snažící se přežít po pádu globálních ekonomik za existence mega korporací, které vystřídaly předchozí ekosystémy národů. Night City je tvořeno 6 čtvrtěmi. Každá z těchto čtvrtí má přitom vlastní architekturu i historii. Navíc je tady ještě poušť, ve které je také rozmístěno pár zajímavých lokací, takže se hráč rozhodně má kde pohybovat.
To bychom měli představené prostředí hry. Pojďme se podívat na herní mechaniky. Na začátku si můžete vybrat ze tří rozdílných začátků hry. Vaše volba ovlivní první hodinu hraní, kdy se pro každou zvolenou část spouští vlastní první mise a poté se v příběhu odemykají dialogy dle volby, kterou jste na začátku udělali. Ať už si zvolíte Nomáda, Dítě ulice nebo Zaměstnance korporace, další dějová linka i vedlejší úkoly zůstávají naprosto stejné.
Volbou životní cesty nicméně hra teprve začíná. Nakonec se jako žoldák smažíte v městě zanechat svou stopu a vydáte se tak na cestu za slávou a bohatstvím. Připlete se tak do velkého kšeftu na ukradení prvotřídní a naprosto utajované technologie. Vidina pohádkového bohatství se však vytratí jako pára nad hrncem, když se podělá vše, co se podělat může a místo slávy a peněz vašeho hrdinu čeká dlouhý boj o holý život a to doslova a do písmene.
Hlavní dějová linka by vám měla zabrat něco málo přes 22 hodin herní doby. Pokud byste se však řídili pouze podle ní, byla to velká škoda, protože krom hlavních misí na vás v Night city čeká moře bočních úkolu a zakázek. Jak již bylo řečeno, město je rozděleno do několika oblastí a v každé z oblastí existuje místní kšeftař, který potřebuje vaši práci. Nečekejte však jednoduché úkoly typu dojeď na místo, vezmi balíček a zase jej přivez zpět. Každá z vedlejších misí je svým způsobem originální a točí se kolem ní vždy nějaký děj a většinou jsou pro ně připravené i rozdílné kulisy. Za plnění těchto vedlejších misí tak získáváte jak reputaci, zkušenostní body, ale také peníze.
Když už jsme nakousli zkušenostní body, tak se na ně pojďme podívat podrobněji. Hra vás za hraní odměňuje hned na několika frontách. První je zde level postavy. Kdy po získání určitého počtu bodů, povýšíte na další level. S povýšením tak dostanete možnost vylepšit si základní atributy vaší postavy. Základními atributy tak jsou Tělo, Reflexy, Technická zdatnost, Inteligence, a chladná hlava. Každá z těchto atributu pak odemyká další specializace na základně perku.
Perky dále mohou rozšiřovat vaše schopnosti při každém postupu. Na další kolo získáte jeden perkový bod. Body perku také můžete získat za aktivní používaní dané vlastnosti jako je střelba, výroba materiálu nebo provádění specifických útoků. Do jisté míry si tak můžete najít svůj oblíbený herní styl a do něj investovat většinu bodů.
To by bylo k popisu hry a jejich mechanik a jak se nám to vlastně celé hrálo? Hra je dnes hojně v médiích propírána jako největší skandál. Autoři hru slíbili na všechny herní platformy včetně starých a dnes již výkonnostně nedostatečných konzolí, a tak se bohužel stalo to, že hlavně konzoloví hráči dostali hru, která v dobrém případě vypadala graficky nepěkně a v tom horším případě nešla hrát vůbec. Jak jsem již psal v úvodu, já hru hrál na starším počítači s ne zrovna nejvýkonnějším procesorem, a ne zrovna nejnovější grafickou kartou. Také jsme se nepokoušel hru rozjed na nejvyšší detaily či 4K rozlišení, ale zvolil jsme nastavení adekvátní k výkonu pc. A ani já jsem se nedočkal bezproblémového startu hry. Problému bylo na začátků hned několik.
Prvním problémem, se kterým se setkáváme pokaždé, když vyjde nový Patch, A nevyloučil to ani Patch nejnovější path 1.1 je „chyba“ uložení nastavení titulků a rozhraní do češtiny. Hra totiž v předprodeji byla prodávána s aktivačním kódem pro digitální platformu CD-Projektu, tedy virtuální obchod GOG.COM. Pro bezproblémový chod automatickou synchronizaci uložených pozic, ale i automatické aktualizace hry je téměř povinnost používat klientskou aplikaci GOG Galaxi. Tato aplikace však neumožnuje nastavit rozhraní do češtiny.
Problém je, že hra Cyberpunk si nastavení titulku bere právě z aplikace GOG, a tak se hra spustí do anglického rozhraní vždy, když ji znovu pustíte. Řešením tohoto problému jsou dvě. První je pokaždé, když pustíte hru dojet do nastavení a prostě si titulky a rozhraní přepnout zase do češtiny. Druhá možnost je poté editovat konfigurační soubor goggame-1423049311.info a nastavit tam češtinu rovnou. Problém je, že po každém update, hra konfigurační soubor opět nahradí, a tak musíte editaci opakovat. Pokud vím, tak například u her zakoupených v obchodě Steam tento problém není.
Další problém byl poněkud exotický, a to že náš CPU nebyl podporovaný, a tak hra sama od sebe spadla. Zajímavé na této chybě byl fakt, že hra spadla až po první hodinové misi a intru. Takže bylo jasné, že jde o problém hry. Nakonec se ukázalo, že stačilo editovat exe soubor hry a přepsat tak přesně několik HEXa údajů, aby se hra normálně spustila. Chyba se točila kolem starších procesorů a emulace paměti. Proč se projevila ale až po intru? Kdo ví. Nicméně jinak byl na internetu docela rychle zveřejněn návod. Cca 2 dny po vydání hry tak také do pár dní vyšel patch, který tuto chybu odstranil.
Co napsat na závěr. Cyberpunk 2077 je velkou hrou plnou chyb. Bugu a nesplněných slibů, také ale krásných lokací v dechberoucím městě, propracovaným příběhem a opravdu originálními vedlejšími úkoly, který dovede zabavit na dlouhé hodiny. My jsme ve hře strávili více jak 120 hodin herního času a ve většině případů jsme se dobře bavili. Hra sice obsahuje spousty chyb, nicméně většinou jde o úsměvné problémy, zaseklé postavy nebo zvláštní chybičky, nikterak ovlivňující hlavní děj hry. Jen jednou jedinkrát se nám povedlo propadnout texturou do prázdna či nenajít posledního protivníka v lokaci a tím si zajistit nemožnost dohraní konkrétního vedlejšího úkolu. Pořádně jsme si návštěvu Night City užili. takže můžeme stejné dobrodružství doporučit i vám. Už se nemůžeme dočkat na zdarma uvolněné rozšíření, které má CD-Projekt uvolnit zhruba v polovině tohoto roku.
Mohlo by vás zajímat
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři