Zajímalo Vás někdy, jak vypadaly boje Římanů v dobách největší slávy římského impéria? Ve hře Ryse: Son of Rome dostanete možnost vžít se do role centuriona na cestě za pomstou.

Podoba hlavního hrdiny na obálce

Příběh je velmi jednoduchý, rodina vašeho hrdiny je vyvražděna a vy se v kůži centuriona vydáte pomstít jejich smrt. Musíte se tak doslova prosekat se svým legionářským mečem hordou nepřátel. Ve hře na vás čeká 8 kapitol, ve kterých si můžete prohlédnout velmi detailně zpracované prostředí starověkého Říma, ale i Anglie. Můžete tak obdivovat nejen starověké město, ale také pobřeží a při invazi římských jednotek hluboké lesy i tmavé Drujdské lesy.

Výsledek po boji :-)

krásné prostředí obklopující koridor ve kterém se muže hráč pohybovat.

Hra vyšla jako exkluzivita Microsoftu na novou herní konzoly Xbox One, nicméně později byla vydána také na stolní počítače. Jde o koridorovou rubačku, kde se střídají pasáže, kterými musíte projít s částmi, na kterých na vás čekají nepřátelé a Vašim úkolem je všechny je porazit. Hra je lineární a nelze si tak vybrat vlastní cestu nebo jinak objevovat místní svět. Bojový systém je podobný sérii Batman, kdy pomocí čtveřice tlačítek ovládáte úskok, krytí, výpad a sek mečem. Popřípadě delším podržením tlačítka na útok provedete silnější útok či výpad. Poslední možností, jak se zbavit nepřítele, je jeho poprava, kterou můžete provést, jakmile se nad protivníkem objeví ikonka lebky. V tu chvíli se zpomalí čas, kamera najede na detail a vy můžete nepřátelského protivníka rovnou popravit.

Pobřeží Anglie

temný druidský les

Za každého poraženého protivníka získává vaše postava body, které lze investovat do vylepšení zdraví, soustředění, zisku více zkušeností nebo například dalších poprav. Hra tak vede hráče dále i v případě, že narazí na více nepřátel, se kterými mu boj zrovna nejde. Sám jsem v některých pasážích dost umíral, než jsem se naučil svou postavu lépe ovládat. Například to, že lze protivníky popravovat, jsem zjistil až v posledních částech hry, kdy jsem se dostal do arény, ve které bylo mým úkolem provést onu popravu. Do té doby jsem hrou procházel právě jen kombinací čtveřice základních chvatů.

pohled na krásnou anglickou přírodu

pohled na krásnou anglickou přírodu

Osobně jsem se u hry bavil. To, že jde o lineární hru zaměřenou hlavně na grafickou podobu s bojovým systémem, jsem bral jako vlastnost hry. Nečekal jsem od této hry žádný extra dlouhý příběh ani složité prozkoumávání terénu. Naopak jsem se těšil, že se vžiji do role centuriona a projdu si zajímavé lokace. Bojový systém Batman her mi vyhovuje a po poslechu několika audioknih o jednotkách římských armá jsem si pozici jednoho z nich náležitě užíval. Jak už to u těchto her bývá, nepřátel je spousta, jejich typů je ale jen pár a neustále se opakují. Dle mě je to prostě vlastností těchto her, kde se má hráč soustředit na boj proti přesile a ne na prohlížení si modelů bojovníků.

seznam kapitol v kampani.

strom dovedností a vylepšování vlastností hrdiny

Samozřejmě ve hře máte v částech, kde přecházíte mezi místy bojů, možnost najít sběratelské předměty, ale tato náplň je hodně okrajová. Součástí hry je také multiplayer, kde se můžete podívat do arény nebo v kooperačním režimu si zahrát se spoluhráčem. Multiplayer však u mě není podstatný, i když věřím, že boje s přáteli v aréně mohou hratelnost značně změnit. Pokud se chcete zabavit na pár hodin, kampaní lze proletět do 10 hodin, líbí se vám bojový systém a přijmete fakt, že o příběh tady zase až tak nejde, bude vás hra bavit, obzvláště pořídíte-li si ji ve slevě, může být poměr ceny a zábavy relativně dobrý. Velkým plusem je také česká lokalizace, kterou má na starosti komunita a díky které si ovládání i příběh lehce osvojí i neanglicky mluvící hráč.