Na knihu jsem se moc těšil, protože pro mě plastové dílky dánské stavebnice vždy v životě měly zvláštní místo. S hračkou jsem si hrál jako malý a proseděl jsem u ní stovky hodin, kdy jsme stavěli vše, co nám jen fantazie a dílky dovolili. Postupem času jsem se k Legu vrátil, když jsem dílky pořídil dětem. I když se od mého mládí leccos změnilo, a to i v principu fungování samotné stavebnice, kdy jednoduché kostky a jejich kombinaci vystřídalo čím dál více speciálních dílů, které poněkud stavbu zjednodušují a použití speciálních dílků omezuje v jiném stavění, přesto je kostka z mého mládí stále kompatibilní s novými díly. Ze stavebnice se tak nejen stává hračka, se kterou si mohou hrát generace, pokud se správně uloží a později se většina dílků najde, ale také rozšiřující systém, který s rostoucími počty kostek rozšiřuje paletu možností, co vše lze sestavit.
V knize se tak můžete dozvědět jak to s hračkářskou firmou a jejím vzniku vlastně bylo a co ji vlastně umožnilo postupně se stát největším a nejhodnotnějším výrobcem hračky pro celé generace. Kniha popisuje nejen předchozí roky založení samotné značky Lego, ale také její postupné vývojové fáze od výroby ze dřeva, několik požárů, hrozby zániku kvůli financím. Dozvíte se, jak se postupně předával rodinný podnik mezi generacemi i co jednotlivé generace ve firme vybudovaly, prosazovaly, co se nepovedlo i co musely nakonec překonat nebo, že z kraje milénia byla celá firma Lego málem prodána. Celou dobu vás provází komentáře majitele s upřesněním jeho pohledu, což přidává další rozměr k pochopení všech souvislostí.
Knižní verze má 400 stran. Poslech audio knižní verze vám zabere 13 hodin. Je to tedy pořádná dávka zajímavostí. Já zvolil jako tradičně audio verzi, jejíž přednesu není co vytknout. Horší je to už co do obsahu. Snaha o co nejpřesnější pojetí historie v kombinaci s v našich končinách poněkud nepřehlednými jmény působí poněkud nepřehledně či utahaně. Za mě by bylo fajn, kdyby byl mnohem detailněji popsán vývoj samotných stavebnic nebo problémy plynoucí s expanzí do dalších trhů, než o chronologický pohled do představenstva s výčtem ředitelů a členů vedení. Potenciál kniha má a spousty produktům se popis opravdu věnuje. Nicméně jsou dle mého tak nějak odsunuty na vedlejší kolej, což je rozhodně špatně. I když hlavní pointou Lega je jeho produkt, jako by kniha místo produktu měla hlavní pointou historicky přesný popis vedení společnosti. Což je za mě rozhodně škoda. Možná se v budoucnu dočkáme knihy popisující více vývoj produktů, než samotného vedení nebo možná jen já vnímám knihu jinak než ostatní vzhledem k mému vztahu k těmto přesně vylisovaným kostkám plastu. Ať tak jako tak rozhodně jde o knihu plnou zajímavých informací o této značce a za mě si kniha tedy odnáší hodnocení 90%.
Mohlo by vás zajímat
Recenze knihy Jsem Baťa, dokážu to!
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři