Dnes se podíváme na audio knižní verzi románu o tom, jak může i mladická nerozvážnost, domýšlivost a arogance navždy změnit život hned několika lidem včetně samotné aktérky.

Obálka knihy

Děj příběhu se odehrává okolo mladičké dospívající dívky, která poháněna svou nesmírnou představivostí i mladickou nevyzrálostí sleduje dění kolem sebe a snaží se jej interpretovat jen díky svému značně skreslenému dětinskému pohledu na svět. Onen omezený a do jisté míry velmi špatný pohled se utváří z nepochopení základních citů mezi její dospělou sestrou a jejím milencem. Hlavní hrdinka si chemii začínající lásky vykládá jako ohrožení její sestry a pokouší se tak sestře poskytnou pomoc v domnění, že je sestra vydána napospas hrubiánovi, který chce sestře ublížit. Během jednoho večera, kdy je rodina pohromadě se z domu hrdinky vytratí dvojice bratranců a během hledání dětí je bohužel znásilněna sestřenice a sestra ztracených hochů. V následném vyšetřování hrdinka hnaná myšlenkou pomoci sestře jednoznačně označí za pachatele nevinného milence sestry. S tímto rozhodnutím se pak hrdinka musí probíjet celým svým životem, a to nejen s vidinou falešného obvinění, ale také se vším, co k tomu patří. Milenec sestry v rodině padne v nemilost a jediný kdo věří v nevinu je sestra hrdinky, která opustí rodinu, která zavrhla jejího milence bez správného prokázání vinny.

Popis a hodnocení audioknihy.

Příběh, který je také zfilmován je v knize rozdělen do několika pomyslných částí, kdy vypráví pohled událostí z několika pohledů osob tak, aby čtenář získal přehled, co se ve skutečnosti stalo. První část vyprávějící pohled oné mladé dospívající slečny je asi nejméně poutavý a plný myšlenek přesmyček a textu a není příliš dobře čitelný. Další pohledy ostatních hrdinů to pak trochu nahrazují, ale přesto je někdy docela oříšek v četbě pokračovat. Pokud vydržíte, odměnou vám bude nejen zamyšlení nad rozhodnutím mladické nerozvážnosti, ale také nad všemi důsledky, které toto rozhodnutí může způsobit. Audio knižní verze, které v českém znění propůjčila hlas Taťjana Medvecká je dlouhá jemně přes 17 hodin. Nás vyjma nudnější pasáže příběh bavil, ale přišlo nám, že kniha by si klidně zasloužila trochu promazat a to hlavně u pasáží hlavní hrdinky. Naše hodnocení je tak 80% .