Dnes se podíváme na další knihu, jejíž autorem je Stephen King. Příběh čtenáře přenese na vězeňský blok, který je posledním místem v životech odsouzenců těch nejhorších zločinů. Na konci totiž místní vězně čeká elektrické křeslo, které v souladu se zákonem má ukončit jejich život na tomto světě.

Obal audioknihy

Příběh z vězeňského bloku, kde jsou odsouzeni ti nejhorší vězni, vypráví hlavní dozorce, který poté,co se mu na blok dostal obrovský vězeň jménem Coffe zjistil, že nic není tak jasné, jak se na první pohled může zdát. Všichni na bloku najednou začnou vnímat, že Coffe není jako ostatní vězni, i když jeho osud a konec je již předem dán a má být stejný jako ostatních vězňů. Vše se změní ve chvíli, kdy Coffe předvede hlavnímu hrdinovi první a zdaleka ne poslední malý zázrak, který obr odsouzený ke smrti dovede. Ukáže se totiž, že tento odsouzenec vypadající jako by neuměl vyslovit své jméno, má dar díky, kterému je schopen pomáhat a uzdravovat ostatní živé bytosti. A právě touto silou vyléčí těžký zánět močového měchýře jakoby nic.

Postupně se tak samotný hlavní hrdina vydává na vlastní pouť ve snaze zjistit, co se vlastně ve skutečnosti stalo. Jak se mohl takový to člověk, který disponuje takovou léčebnou silou dopustit zločinu, za které byl porotou jednoznačně shledán vinným a poslán na smrt v elektrickém křesle. Čtenář se tak pomalu seznamuje nejen s osudy některých vězňů odsouzených ke smrti nebo o chodu samotné věznice, ale také pravdu o smrti dvou sester, za které byl právě Coffe odsouzen. V neposlední řade se tak čtenář dočte, co všechno předchází popravám a jak ve skutečnosti dozorci nesou svůj nelehký úkol sprovodit člověka ze světa ve jménu zákona.

Popis a hodnocení audioknihy.

Kniha obsahující 345 stránek má nejen velmi povedené filmové zpracování, ve kterém roli hlavního dozorce ztvárnil Tom Hanks. V neposlední řade je zde také audio knižní zpracování, kterému bezchybně propůjčil hlas Vladislav Beneš. Poslechnout si celý tento poutavý příběh vám v případě audioknihy zabere více jak 15 a půl hodiny. Za nás jde o skvělou knihu autora, který rozhodně dovede poutavě odvyprávět příběh tak, aby zaujal nejednoho čtenáře, a to se odráží také na hodnoceních nejen knihy samotné, ale také jejich filmových zpracování. Za nás by vás tento příběh rozhodně neměl minout. Ať už v jakékoliv formě. Samozřejmě, že v porovnání s filmem kniha či audiokniha poskytuje čtenáři mnohem více detailů i prostoru pro představivosti. Za nás jednoznačně 92%.

Mbohlo by vás zajímat

Recenze Rita Hayworthová a vykoupení z věznice Shawshank

Recenze Stephen King – TO