Pojďme se na chvíli vrátit v čase a zjistit co se nejspíše stalo s multisportovními hodinkami Fenix3, které přestaly fungovat na Chorvatské dovolené.
Už jsem zde psal své zkušenosti s českým servisem značky Garmin. Poté co jsem do tohoto servisu poslal na necenění opravy poškozený přístroj Fenix3. Ze servisu jsem se dozvěděl jen to, že na opravu nejsou náhradní díly. O příčině, proč hodinky přestaly pracovat, servis mlčel. To však nebylo příliš překvapivé, protože tento servis má značnou praxi v neodpovídání na jakékoliv dotazy, natož na ty technické. Servis sice nabídl velmi příjemnou možnost doplacení ceny do nového modelu s novou cenou, které jsem využil. To nicméně nic neříká, proč se přístroj odporoučel do křemíkového nebe.
Hodinky Fenix3 výrobce Garmin byly nejvyšším modelem sportovního vybavení určené pro jakoukoliv představitelnou pohybovou aktivitu či plavání. Hodinky samy umí rozpoznat tempo či styl plavání a vše zaznamenat. Jak na volné vodní ploše s GPS nebo jen v bazénu. Proto je přístroj také veden jako vodotěsný, dle popisu výrobku dokonce do 100m hloubky. O to větší překvapení pro mě bylo, když tento přístroj vypověděl službu jednoho krásného slunečního dne na kraji chorvatského pobřeží.
Hodinky se najednou začaly znatelně přehřívat a displej zčernal. Poté již nešli zapnout. Po nějaké době se sice daly zapnout, nicméně se zase nedaly ovládat a baterie se vybila rychlostí blesku. Protože se mi ta samá chyba již v minulosti stala, podezříval jsem, že se do „vodotěsných“ hodinek dostala voda. Ne z deklarovaných 100 m, ale z hloubky 1 m. Poprvé když se tato chyba stala, byly hodinky v záruce, a proto následoval servis a následná rychlá a bezproblémová výměna. Ať jsem jakkoliv nadával na pozáruční servis, tak pokud přístroj v záruce je, servis pracuje rychle a bez problémů. Letos již však hodinky v záruce nebyly a proto jsem měl možnost se do přístroje podívat, před tím, než jsem jej do servisu poslal. Nehrozila žádná ztráta záruky, přece jen už přístroj žádnou neměl.
Fenix 3 se dají rozebrat relativně jednoduše. Veškerá elektronika těchto hodinek je zapouzdřena do kovového krytu, který je zavřen vrchním víkem, které obsahuje displej. Ze spodu tohoto displeje je těsnění, které brání průniku prachu a vody do těla přístroje a zničení elektroniky.
Pod displejem je k tělu přístroje přišroubována
základní deska osazená veškerou elektronikou. Ze spodní části této desky
pak najdete nabíjecí baterii.
Po vytažení základní
desky pak máte vlastně jen skelet hodinek s tlačítky. A zde se potvrdilo
přesně to, co jsem tušil. Do přístroje tedy opravdu natekla voda. V mém
případě to bylo přes tlačítko zastavení aktivity. Na obrázku je tak
jasně vidět, že okolo tlačítka bílá skvrna.
Zadíváte-li se pořádně na vrchní fotku, můžete na tlačítku vidět značnou oxidaci. Vzhledem k oxidaci na základní desce tak předpokládám, že baterie šla do zkratu vevnitř přístroje, a proto došlo k poškození oné jediné hlavní desky s elektronikou. Tento závěr jsem si udělal tedy dávno před tím, než jsem přístroj do servisu poslal. Chyba byla tedy opravdu vniknutí vody do přístroje přes tlačítka.
Mohlo by Vás zajímat
Další nemilá zkušenost se servisem Garmin.
Vložit komentář
* - vyžadované údaje. RSS kanál s komentáři